Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Dual 2Ghz är försenad igen... Ny info från Apple...

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-09-18 22:39

Jag pratade med mina "vänner" på Apple på Irland... idag fick de besked om att Dual G5:an får ett nytt datum för leverans mellan 9:e och 30 Oktober... detta skall tydligen vara sista gången och gälla samtliga orders nu.

Fabriken betonade att de är relativt säkra på att börja skeppa den 9:e.

Snyft, fler veckor väntar men snart....

ARGH!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 00:01

Jävligt konstigt med tanke på detta:

"Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store for Education nu levereras
ifrån fabrik. "

"Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9032S/A G5DP2.0/512MB400/160/SD/R9600/PCI-X-SWE 1 EA

Fraktdatum : 18-09-2003
Vikt : 26.36 KG
Volym : 148.50 CDM"

Är jag den ende som är lyckligt lottad?

Det coolaste är mitt beställningsdatum...

17:e september (Alltså i onsdags):)

Är jag ett undantagsfall eller driver Apple med mig?!?!?

Apple ta er i röven!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 08:59

lugn.
det som e skrivet väger alltid tyngre än det som e sagt.
vid det här laget har väl ändå de flesta av oss förstått att det som sägs via telefon från "vännerna på irland" väger rätt så lätt.
men det som e skrivet, e skrivet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Jävligt konstigt med tanke på detta:

"Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store for Education nu levereras
ifrån fabrik. "

"Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9032S/A G5DP2.0/512MB400/160/SD/R9600/PCI-X-SWE 1 EA

Fraktdatum : 18-09-2003
Vikt : 26.36 KG
Volym : 148.50 CDM"

Är jag den ende som är lyckligt lottad?

Det coolaste är mitt beställningsdatum...

17:e september (Alltså i onsdags):)

Är jag ett undantagsfall eller driver Apple med mig?!?!?

Bra fråga!

om det är så nu att du beställde 17:e September visar ju Apple vilken relation de har till sina kunder.
Hur många har inte beställt Dual samma dag som de släpptes, och fortfarande inte fått sina, om du nu beställe i onsdags och får den nu tycker jag är rätt surt för alla oss som verkligen väntar & väntar....

Var det inte först till kvarn som gällde?

Kul för dig iallafall... Men till oss som verkligen väntar och har beställt för ett antal veckor/månader sedan tycker jag skulle få sina för dig!

Men som sagt "jag har inte mkt för Apple längre" de visar verkligen sitt rätta ja!

SJ är ingen gud och kommer aldrig bli innan han kommer ner på jorden och står för vad han säger.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Apple ta er i röven!

Vill inte låta som en predikant men vad var det jag sa att leveransen av Dual inte kommer igång på allvar fören mot mitteln eller slutet av oktober!
Den info fick jag länge sedan bara att det skulle bekräftas en gång till!
Med andra ord kan vissa få sina datorer även första veckan i november om det vill sig illa !

Men det var ingen nyhet egentligen!

Fan inte konstigt att människor droppar mac och köper en Pc om man måste vänta ca 4 -5 månader på en dator om den ens kommer i tid!

Lönt APPLE att vissa upp en PROTOTYP utan hellre visat den i Januari som skarp produkt och haft en färdig lager samt kapacitet att bygga datorerna på löpande band till beställaren!
Där leveransen inte är längre en 2-3 veckor!

Fan nu måste jag alla fall kanske tvingas till att köpa en PC i vilket fall som helst för att företaget inte ska stå still!

Apple det är MYCKET DÅLIG STIL med att försumma sina kunder på detta visset!

Inte fan vill man köpa en dator till av Apple om man ska ha sådana leveranser samt att vissa ha förtur i beställningar.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 12:54

Snackade precis med Apple Store-killen. Han bekräftade att produkten har lämnat deras lager. Den är alltså på väg till mig. Han sade även att Education-kunder har prioritering men inte så allvarligt mycket prioritering att den skeppas på en dag. Mycket chockad var han och sade att jag var lyckligt lottad

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Hunter78

Tur att det finns någon här som också kan kritisera Apple för deras hantering av nya prylar!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-19 13:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
SJ är ingen gud och kommer aldrig bli innan han kommer ner på jorden och står för vad han säger.

Hur ska han kunna vara en gud om han kommer ner på jorden? Jesus?

Citat:

Skrevs ursprungligen av tobot
Hur ska han kunna vara en gud om han kommer ner på jorden? Jesus?

Nej men en som är mänslig och står för vad han säger!
Om han skötte sina utlovade tal lite bättre så skulle han uppfattas som en gud för många.:p

Men nu är det som att beställa från Gud, inga besked och bara massa rykten och spekulationer.

Tror du på bibeln?
Tror du på Apple! :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Fan nu måste jag alla fall kanske tvingas till att köpa en PC i vilket fall som helst för att företaget inte ska stå still!

Vad synd om dig Hunter! Varför hör jag skadeglädjens bittra klang i dina ord?

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress.

Beställningsdatum : 21-07-2003
Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9032S/A PMG5 2.0GHZDP/512/160/SD/R9600PRO-SWE 1 EA
000020 SB5301S/A BNDL EYE TV DIGITAL-SWE 1 EA
000030 T5301ZM/A ELGATO EYETV DIGITAL VIDEO RECORDER-ZML 1 EA
000040 T2588ZM/A KEYSPAN DIGITAL MEDIA REMOTE-ZML 1 EA

Dina produkter levereras av TNT.
Frakt datum : 19-09-2003
Vikt : 27.16 KG
Volym : 154.73 CDM

Somsagt du är inte ensam
Men du har inte visat datumet för din beställning

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 18:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av buster
Somsagt du är inte ensam
Men du har inte visat datumet för din beställning

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store for Education nu levereras
ifrån fabrik.

Beställningsdatum : 17-09-2003

Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9032S/A G5DP2.0/512MB400/160/SD/R9600/PCI-X-SWE 1 EA

Fraktdatum : 18-09-2003
Vikt : 26.36 KG
Volym : 148.50 CDM

Nöjd?

Då får nog de flesta sina snart också, de flesta skall skeppas under September, och har jag tur så får jag min nästa vecka också enligt lite efterforskning :eek:

När jag beställde min dator den 10 juli 2003 via telefon med apple store sa de att jag skulle få en beställningsbekräftelse från irland. Den fick jag en och en halv vecka efter min beställning. Enligt appel tar det denna tid för irland att bekräfta en order. Det datum som bekräftelsen har är beställningsdatumet,sedan tar det normalt 6-8 verckor för leverans,utom i detta fall med nya datorer som ej var i produktion.Du kan ju vissa din beställingsbekräftelse?????

Det är någon skillnad på våra datorer om du kollar noga

Din Dator 000010 M9032S/A G5DP2.0/512MB400/160/SD/R9600/PCI-X-SWE 1 EA

Min Dator 000010 M9032S/A PMG5 2.0GHZDP/512/160/SD/R9600PRO-SWE 1 EA

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 19:15

Samma modellnummer ju.... det är det som räknas...

Men något skiljer.
Beställningsbekräftelsen skulle jag vilja se

Citat:

Skrevs ursprungligen av buster
Men något skiljer.
Beställningsbekräftelsen skulle jag vilja se

Heja Buster

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 21:48

Jag antar att det är den här biten du vill läsa:

"
Rad Delnummer Beskrivning Antal Pris Levereras inom 1M9032S/A Power Mac G5 Dual 2GHz 1 22928.004 - 6 veckor

Totalt: 22928.00 Fraktkostnad: 0.00 Discount: 0.00 Moms @ 25.00% : 5732.00 Summa: 28660.00 Valuta: SEK Betalningsform: Purchase Order

Anm: Beställningen levereras inte förrän alla delar finns tillgängliga

Hur lång tid tar det?

Räkna med 4 - 6 veckor för att hantera beställningen.
Rõkna med 3-7 arbetsdagar fÏ?r leverans.

Dagarna är arbetsdagar, och tiderna är ungefärliga.
"

  • Medlem
  • 2003-09-19 22:29

Jo nu skeppar de G5:or för fullt!

Hehehe, de gillar att överraska.... =D

Min är här inom en dag eller två!!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 22:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av An3
Jo nu skeppar de G5:or för fullt!

Hehehe, de gillar att överraska.... =D

Min är här inom en dag eller två!!

Frågan är bara när ni beställde era?
Skulle nog tippa på att min beställning fick världens snabbaste hantering. Accepterande + bygge på samma dag

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Frågan är bara när ni beställde era?
Skulle nog tippa på att min beställning fick världens snabbaste hantering. Accepterande + bygge på samma dag

Gissa vem som får sin på Måndag

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Vad synd om dig Hunter! Varför hör jag skadeglädjens bittra klang i dina ord?

Jag menar att har man beställt i en viss ordning ska man få det i samma ordning man har beställt, inte att människor kommer in och lämnar en order runt den 17 september och får det 4- 6 dagar senare samt förre en som har haft en order liggande sen samma dag PowerMacen släpptes!
Nä lite rättvisa kan man fan begära eller är det för mycket begärt!

Men jag väntar i 2 veckor till kommer inte PowerMacen då, så kan Apple fara dit pepparn växer! Eller om jag inte har fått leverans datum på när min dator ska vara levererad vid min dörr!
Då kan man vänta in ett par dagar det nu tar att leverera en dator till ens dörr, men om inte då så bryr jag mig inte om att köpa PowerMacen då får det vara Pc och Win!
Jag anser att det är skamligt att man ska behöva vänta i 3 - 4 månader på en dator!

Även om det var 3-4 månader sedan G5:an visades upp för första gången så är den knappast 3-4 månader försenad. Kanske någonstans runt en månad. Med ditt resonemang skulle jag kunna säga att det är fördjävligt att jag fått vänta 3 år på att Apple skulle släppa sin nya generation datorer. Du måste ju utgå från när datorn finns i handeln!

Däremot förstår jag besvikelsen ifall de inte låter "först till kvarn" gälla.

Å andra sidan Hunter, med alla dina tidigare inlägg, som alla gör gällande Windows förträfflighet, kanske ett "tvunget byte" till PC-sidan kanske skulle komma som en skänk från ovan?

/JO

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Å andra sidan Hunter, med alla dina tidigare inlägg, som alla gör gällande Windows förträfflighet, kanske ett "tvunget byte" till PC-sidan kanske skulle komma som en skänk från ovan?

/JO

Vill helst slippa Windows om jag kan och det kan jag med hjälp av powermacen G5 men inte om man får vänta allt för länge för jag är i behov av dator! Jobb & Universitet

Jag kommer fortsättningen att tycka att vissa saker är bättre på Windows än i Os X! Men man kan inte få allt här i världen!
Däremot så finns inget för tillfället som slår PowerMacen G5 i prestanda och kvalité!
Det var därför jag valde en PowerMac G5 före Pc!
Helt enkelt att man fick mest valuta för pengarna hos Apple, men det kan snabbt ändras om man ska vänta allt för länge!
Tiden är det jag slås mot när det gäller leverans av PowerMacen G5!
Har mycket som ska vara färdigt tills slutet av oktober både jobb & skola! Då kanske du förstår att om inte snart så blir jag tvungen till att krypa tillbaks till Pc & Windows, Vilket JAG INTE VILL!
( Men om Herren inte vill att jag ska ha en PowerMac G5 då blir det som han vill! ) Men det Tror jag knappast!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Vill helst slippa Windows om jag kan och det kan jag med hjälp av powermacen G5 men inte om man får vänta allt för länge för jag är i behov av dator! Jobb & Universitet

Jag kommer fortsättningen att tycka att vissa saker är bättre på Windows än i Os X! Men man kan inte få allt här i världen!
Däremot så finns inget för tillfället som slår PowerMacen G5 i prestanda och kvalité!
Det var därför jag valde en PowerMac G5 före Pc!
Helt enkelt att man fick mest valuta för pengarna hos Apple, men det kan snabbt ändras om man ska vänta allt för länge!
Tiden är det jag slås mot när det gäller leverans av PowerMacen G5!
Har mycket som ska vara färdigt tills slutet av oktober både jobb & skola! Då kanske du förstår att om inte snart så blir jag tvungen till att krypa tillbaks till Pc & Windows, Vilket JAG INTE VILL!
( Men om Herren inte vill att jag ska ha en PowerMac G5 då blir det som han vill! ) Men det Tror jag knappast!

Dual G5 är på väg och de flesta som beställt kommer säkerligen få dessa innan Septembers slut.
Max 2 veckor in i Oktober, enligt talesman på Apple Sverige.

Varför det känns så lång tid är för att vi räknar från keynote´n som var i juni månad, men de sa också att Augusti skulle de börja skeppa dem och då kan man inte räkna med Sverige i första hand, så September var mest troligast.

Se InWarhouse de har t.e.x G5 1,8 83st av nu... det börjar komma riktigt stora lager utav dem här modellerna nu, och det var inte länge sedan den första kom till Sverige.

Dual kommer att komma nu i Spetember, det har vi ju beviseligen fått kännedom om här ovan, så det är nu bara att vänta lite lite till...

Det jag håller med om är att man inte skall beställa Spetember och få den dagen efter det suger riktigt hårt för alla som väntar, men vem har sagt att något i världen är rättvist.

Nästa vecka kommer de första 10st som har sagts tidigare och varav 6st till aftonbladet för utvärdering om de skall ha fler, samt 3st till lagda beställningar och en till en retailåterförsäljare... vem ?? det vet inte jag!

Är det PowerPc så ... är den min! Men troligt ... nää

Vi får se hur det går, men köp ingen PC det är det inte värt, för mig är G5:an viktig också, jag har haft min musik stillastående sedan Augusti och är verkligen behov av den, skivbolag festivaler mm skall ha sina demoskivor och vi har inte hunnit färdigställa vårt material till det än.

Jag missa chansen till melodifestivalen 2004 det är bara att bita ihop!

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Dual G5 är på väg och de flesta som beställt kommer säkerligen få dessa innan Septembers slut.
Max 2 veckor in i Oktober, enligt talesman på Apple Sverige.

Varför det känns så lång tid är för att vi räknar från keynote´n som var i juni månad, men de sa också att Augusti skulle de börja skeppa dem och då kan man inte räkna med Sverige i första hand, så September var mest troligast.

Se InWarhouse de har t.e.x G5 1,8 83st av nu... det börjar komma riktigt stora lager utav dem här modellerna nu, och det var inte länge sedan den första kom till Sverige.

Dual kommer att komma nu i Spetember, det har vi ju beviseligen fått kännedom om här ovan, så det är nu bara att vänta lite lite till...

Det jag håller med om är att man inte skall beställa Spetember och få den dagen efter det suger riktigt hårt för alla som väntar, men vem har sagt att något i världen är rättvist.

Nästa vecka kommer de första 10st som har sagts tidigare och varav 6st till aftonbladet för utvärdering om de skall ha fler, samt 3st till lagda beställningar och en till en retailåterförsäljare... vem ?? det vet inte jag!

Är det PowerPc så ... är den min! Men troligt ... nää

Vi får se hur det går, men köp ingen PC det är det inte värt, för mig är G5:an viktig också, jag har haft min musik stillastående sedan Augusti och är verkligen behov av den, skivbolag festivaler mm skall ha sina demoskivor och vi har inte hunnit färdigställa vårt material till det än.

Jag missa chansen till melodifestivalen 2004 det är bara att bita ihop!

Tackar det stärkte en så man orkar hålla ut ett tag till!

Jag fick höra precise av en vän som har pratat med Scribona igår att de skulle få in 80+ Powermacar Dual den 25 september medan 70+ var redan bokade!

Kan det stämma det låter ju för bra för att vara sant men han påstår fast att det var det han fick höra från Scribona!
:eek: :rolleyes:

Bevaka tråden