Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magine vill förenkla tv och bli din enda tv-leverantör

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-26 11:35

Fick mail från Magine nu, de verkar ha gått igång live nu

Edit : Jahapp, där sprack det. Jag förstår inte hur man kan misslyckas så när man har haft chansen att lära sig av andras fel innan man väl går ut i skarp version. Man får tillgång till 30 kanaler men på över hälften av dessa är man bunden till en tablå, man kan alltså inte titta på tidigare tablålagda program. Dessa 30 kanaler består dessutom av inte mindre än 13 st (!) SVT/TV4-kanaler, några som för mig och säkert många andra inte känns så aktuella att betala massa pengar för.

Man hade (för) stora förhoppningar på Magine men de klarade bevisligen inte av att leverera.

Senast redigerat 2013-03-26 15:09

Yes, då kör man gratis en månad. Men som Zinned nämner så är kanalutbudet torrt.

Hoppas det kommer flera inom en snar framtid (Eller iaf pluspaket).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-26 20:42
Ursprungligen av barbapappa_86:

Yes, då kör man gratis en månad. Men som Zinned nämner så är kanalutbudet torrt.

Hoppas det kommer flera inom en snar framtid (Eller iaf pluspaket).

Alltså, jag vet inte...om ni läser det jag skriver, anser ni att jag hade för högt ställda förhoppningar?

Jag anser definitivt inte det. Jag tyckte Magine slog på stora trumman och klargjorde att de minsann skulle visa var skåpet skulle stå gällande streamad tv. De skulle göra det möjligt att ha ett vettigt kanalutbud samlat samt att man skulle kunna strunta i tablån då programmen skulle gå att se under en veckas tid. Så var det även under betaperioden, att man kunde se gamla program fast kanalutbudet lämnade en del att önska men det köpte man då det var beta.

Nu valde Magine att gå i skarpt läge och hur ser utbudet ut nu? Värdelöst, enligt mig. Jag anser inte att man kan räkna SVT:s och TV4:s kanaler som något att luta sig mot utan det är lite av "default-kanaler", sådana man får "på köpet". Det är inte några som ska utgöra någon form av ryggrad i ett utbud, speciellt inte när de då tar 99 kr/mån för dessa 30 kanaler och SVT/TV4 utgör 13 st av dessa. Det i sig innebär att man då betalar ca 43 kr/mån för SVT/TV4-kanaler, ett gäng kanaler som andra vägar är kostnadsfria.

Utöver detta har vi ju då det med att kunna se program som var upp till en vecka gamla, att detta med tablå var ett minne blott. Nu visar det sig att Magine inte är ett dugg bättre än någon annan, de ger inte sina användare den möjligheten som de slog på stora trumman för när de startade. På över hälften (!) av de 30 kanalerna har man ingen möjlighet att se program upp till en vecka bakåt i tiden utan man kan endast se dem live.

Magine är enligt mig ett misslyckande, ett s k "epic failure". Jag har väldigt svårt att se varför någon skulle kunna tänka sig att betala 99 kr/mån för ett så klent kanalutbud samt utan större möjlighet att se gamla program.

Ursprungligen av zinned:

Jag har väldigt svårt att se varför någon skulle kunna tänka sig att betala 99 kr/mån för ett så klent kanalutbud samt utan större möjlighet att se gamla program.

Det kommer nog ingen göra heller.
Man får nog se vad som händer.

Förmodligen blir det ingenting av det hela, men hoppas jag har fel.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-03-26 23:30

Håller helt med dig Zinned! Utan möjligheten att titta på tidigare tablå faller hela konceptet platt enligt mig. Då blir Magine bara en i mängden av leverantörer av en tjänst vi konsumenter egentligen inte vill ha.. Har inte Telia börjat med TV i datorn/mobilen/paddan nu oxå?

Dock tror jag, till Magines "försvar", att hela problemen ligger hos TV-bolagen (och ägarna av innehållet). Lite för många instanser av byråkratiskt krångel när man är sist på repet. Naturligtvis vill Magine erbjuda en full tjänst men någonstans blir det väl för dyrt att köpa in även för dem. Jag vill ju tro att det kommer bli bättre men när inte ens SVT kan släppa på tyglarna då tappar man hoppet lite..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-27 06:33

Som tjänsten ser ur nu så håller jag Zinned, det är inget unikt alls med den. Tittar man på Netflix och HBO så har de ju ett stort utbud att erbjuda. Magine kunde ha blivit aktören som var ett bra komplement till dem med sin tjänst där man kunde använda tv-tablån på ett smartare sätt och se programmen när det passar en själv. Nu faller det helt på att de inte har tillräckligt intressanta kanaler. Sen att inte kunna se alla program från senaste veckan som var en "big deal" i deras tjänst gör det tyvärr ännu sämre.

Nu hoppas jag att Magine ska överraska oss alla med att snabbt få in ett gäng intressanta kanaler och att man kan se allt innehåll en vecka bakåt men jag tror de får det svårt.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-27 14:25

Tyvärr är tv-bolagen dinosaurier som inte släpper till detta, svårt för Magine att göra något åt utan att göra det hutlöst dyrt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-27 15:18
Ursprungligen av zappee:

Tyvärr är tv-bolagen dinosaurier som inte släpper till detta, svårt för Magine att göra något åt utan att göra det hutlöst dyrt.

Möjligt men då ska man inte slå på stora trumman och säga sig inte göra samma missar som andra tidigare har gjort. Jag har en hel uppsjö med saker jag har upptäckt att de inte levererar och klarar av.

Jag hade höga förhoppningar på Magine, antagligen för höga, men de baserades på deras egna uttalanden om vad de skulle kunna leverera och klara av. Inget av detta har infriats, vad jag kan komma på så här på rak arm.

Magine är ett s k "epic failure".

Fick precis en invite till #Magine, någon som vill ha? Skicka ett PM.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-19 23:21

Är rejält besviken på Magine.
Dålig bildkvalitet och inte alla kanaler kan man se tidigare sända program.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-20 01:26

Magine är helt värdelöst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-20 07:49

Tyvärr blev Magine ett stort misslyckande, det som de erbjuder nu är ju ett minst sagt magert utbud, sen går det inte att titta i efterhand på alla sändningar så någon "repris-maskin" är det inte heller och vidare kan man inte köra AirPlay på alla sändningar. Nä, det är synd att det inte blev vad man hoppades på.

Jag öppnade precis Magine för första gången sedan vid betastadiet. Det var ju ingen höjdare. Adjö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-20 09:58
Ursprungligen av grenhall:

Jag öppnade precis Magine för första gången sedan vid betastadiet. Det var ju ingen höjdare. Adjö.

Tyvärr lär ju majoriteten känna så, med all rätt. Jag förstår inte hur de kan tro att de ska börja få betalande kunder inom en knapp vecka.

Ursprungligen av zinned:

Tyvärr lär ju majoriteten känna så, med all rätt. Jag förstår inte hur de kan tro att de ska börja få betalande kunder inom en knapp vecka.

Det enda dem gjort är ju att slå ihop lite appar till en. Så vill man betala för det fine. Jag vill inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-20 22:36

Kan inte annat än att hålla med majoritet av föregående talare. Jag trodde att möjligheten att titta på vilket program man vill när man vill var grunden med ett sånt här program, men det e knappt att någon av möjligheterna finns. Jag har en fundering på att stödja med 99kr/månad kan ändra på detta men känns också tråkigt att behöva göra.

Kan också tycka att det egentligen borde ligga i kanalerna intresse för det om något borde väll öka deras tittarnivåer, men är kanske helt fel ute.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-29 14:09

Hur kan man lansera en icke-HD tjänst 2013? I Flash? Lämnat Beta? Är det 1:a april?

Ursprungligen av reboot81:

Hur kan man lansera en icke-HD tjänst 2013? I Flash? Lämnat Beta? Är det 1:a april?

Du menar som HBO och några andra?
Flash kan det väl inte vara på iOS iaf?

Enda som har ok tjänster idag är Viaplay och Netflix tycker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-29 17:57

Magine är ett skrattretande exempel, tala om platt fall.

Antalet betalande kunder hos dem måste gå att räkna på en hand...

Ja, nåt gick snett. Jag tappade helt intresset för Magine när betan tog slut. Magert.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-30 10:08

Ja, de var nog lite optimistiska gällande tv-bolagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-08 09:51

Jahapp, då fick man detta. Man kan hålla sig för skratt

"Kommer få extra bra erbjudande"...som vaddå? Möjlighet att se program som redan har sänts, det som är hela poängen? Eller kanske Airplay, som Magine också har bommat på.

99 kr/mån för deras nuvarande tjänst, vilket skämt.

Citat:

"This is the beginning of a beautiful friendship."

Hoppas att du haft några härliga veckor med Magine 1st Edition! Precis som Bogart ville fortsätta sin relation med Bergman i Casablanca vill vi fortsätta hänga med dig.

För att fortsätta med 31 kanaler och kunna se dina favoritprogram på picknick-filten, på bussen och på stranden i sommar är det dags att starta en prenumeration nu.
(Du loggar in med Twitter.)

De 5 000 första som börjar prenumerera kommer alltid att vara speciella för oss. Du får Magine 1st Edition och ditt pris kommer då att fortsätta vara 99 kronor per månad för vårt stora paket, även när utbudet växer, och du kommer att få extra bra erbjudanden som inga andra får.

Knappa in ditt betalkort för att få extra allt och socker på toppen. Då startar din prenumeration på måndag 13 maj (när din provperiod är slut) och rullar månadsvis. Bindningstider är tråkigt omodernt så därför har vi inga. Om du inte gör något alls kommer ditt konto att omvandlas till Magine Free med sju kanaler helt kostnadsfritt.

Hälsningar från vännerna på Magine

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-29 22:29

De har tydligen lyckats skaffa fler rättigheter till TV4 och Sjuans program nu.

  • Superhjälte
  • 2013-06-03 13:08
Bevaka tråden