Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hängslen och skärp vid uppgradering av programvara!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Gjorde i går en uppgradering av Adobe master Collection CS6 från CS5.5. Allt gick bra och än så länge helt utan problem. Nu till frågan: hur lång tid brukar ni vänta med att avinstallera gamla versionen? Man är ju alltid rädd att något "skit" händer med gamla filer:tveksam:

Behåll den till du är säker på att allting fungerar som det ska. Tråkigt svar, men svårare än så är det ju inte...

Jag brukar inte vänta alls. Skulle man få något sådant problem kan man ju alltid installera äldre versioner då.

Däremot har jag en fem-sex olika versioner av InDesign installerade, men det är bara för att jag jobbar som konsult och behöver kunna göra tester och utveckla för den version som mina kunder använder, och de är ofta sena med sina uppgraderingar.

Jag tycker överlag att CS6 känns relativt bra, dvs. inte mer buggigt än någon annan .0-release

Jag brukar spara InDesign då det är så himla uselt (knöligt!) på att spara till gamla versioner. Ofta behöver åtminstone jag bolla dokument med kollegor på ställen som inte uppdaterat. Och då kan det vara praktiskt att jobba i samma version allihop så att man exempelvis inte av misstag skickar en CS5-fil till någon som jobbar i CS4.

Övriga program i CS-sviten brukar jag inte spara. Illustrator är ju en dröm att få till att spara i en gammal version jämfört med InD, och Photoshop har sällan kompatibilitetsproblem öht. Men sitter man med mission-critical plug-ins kan det vara värt att kolla lite extra noga först. Om inte annat kanske man inte skall kasta den gamla plugg-mappen innan man lyft över det man vill behålla.

Ok tack för Era svar. Då väntar jag en vecka sedan slänger jag allt utom indesign;) Premiere och after effect testade jag ganska hårt i gårkväll och där blir det inga problem.

1
Bevaka tråden