Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekaren försvinner i photoshop cs6 + ML

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har ett problem med min Mac pro 3.1, Photoshop cs6 och ML 10.8.1.

Min muspekare blir "osynlig" hela tiden när jag flyttar den utanför ytan där själva bilden är uppe i Photoshop.
Byter jag till findern eller annat app och sen tillbaka till PS så kommer den tillbaka men försvinner efter någon minuts jobb. Extremt irriterande.

Jag upplevde aldrig detta problem med Lion utan det kom nu med ML och ännu mer med senaste uppdateringen.

Någon som vet vad det kan vara?

Har ett Wacom-bord men det är också uppdaterat till senaste drivrutinen.

Det verkar vara ett förhållandevis vanligt problem (tyvärr utan lösning?) i kombinationen ML (t o m Lion för vissa), CS och Wacom. Se nedan t ex:

Adobe Forums: Mouse pointer disappear on second monitor

Och låt dig inte luras av att första posten handlar om en andra skärm, finns de som har det på sin huvudskärm också. Alla tycks skylla på varandra.

  • Medlem
  • 2012-08-29 22:27

Gäller det bara med wacomplattor, eller är det alla plattor eller med eller utan platta alls?

Ursprungligen av Baron:

Gäller det bara med wacomplattor, eller är det alla plattor eller med eller utan platta alls?

Har inte testat utan faktiskt. Har ingen mus.

Tack för länken.. Skönt att man inte är själv men sjukt jobbigt.

Precis som en person skriven så är det lite bättre när man har bilden i "helskärmsläge" och inte i fönster men problemet uppstår ändå.

Hoppas nu bara att någon av Apple, Wacom och Adobe tar på sig problemet.

Den info jag sett gäller Wacom, men då jag varken har en Wacomplatta eller någon Adobeprodukt har jag inte grottat ner mig mer i det.

Jag har nu testat med mus och wacom urkopplat och problemet uppstår då med.

Det känns spontant som det är en bugg mellan Adobe och ML för min del.

Men du har väl fortfarande drivrutinen för Wacom-plattan installerad? I så fall säger inte testet någonting.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Men du har väl fortfarande drivrutinen för Wacom-plattan installerad? I så fall säger inte testet någonting.

Hur tar man bort dom?

  • Medlem
  • 2012-08-30 09:08

Drivare då? De är väl kvar?

  • Medlem
  • 2012-08-30 09:41

Avinstallerare från Wacom?

Testade det (självklara) svar jag fick från Wacom och det har faktiskt funkat än så länge.. ( Borde testade det själv först, skäms lite)

In answer to the issue your recently experienced with your Wacom material, I recommend to check what follows. It may solve your problem. Otherwise, if nothing positive occurs, please let us know.

Remove the current driver, run permissions repair, restart and reinstall the most recent driver. Follow the steps below to remove the driver then follow the steps below to repair permissions:

Steps to uninstall the tablet driver:

1. Select the Go menu and Applications
2. Open the Tablet, Wacom Tablet, or Pen Tablet folder and double click Remove Wacom/Pen Tablet
3. Click on Remove Tablet Software option at the bottom right of the pane.
4. Enter your password and click OK. A confirmation of removal will display when complete and you are now ready to do the reinstallation.

To run permissions repair, please do the following:

1. Select the Go Menu / Utilities / Disk Utility
2. Select First Aid and the disk you wish to repair then click on Repair Disk Permissions
3. Enter your system password when indicated and the repair will begin. This may take a few minutes depending on the size of the drive.
4. When complete close Disk Utility and restart your system.

Now download and install the latest driver from Wacom Europe GmbH - Customer Care - Driver.

  • Medlem
  • 2012-08-30 21:29

Men hjälpte det?

1
Bevaka tråden