Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande TM?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-27 21:33

Helt plötsligt får jag detta felmeddelande. Vad betyder det? Vad göra?

Time Machine kunde inte slutföra säkerhetskopieringen till ”xms Time Capsule”.

Avbilden ”/Volumes/Data/xms MacBook Air.sparsebundle” för säkerhetskopiering används redan.

Har du provat att starta om din TC?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-27 22:45

Nej, jag tolkar dig som att det är steg 1?

Det vore väl det absolut enklaste att testa...

Ja, omstart är väl steg 1. Har drabbat mig av och till på min ena TC.

Ett betydligt (!) senare steg är att byta namn på din dator. Min TC ballade ur totalt för några år sedan och lösningen var att byta namnet på min dator och påbörja ny backup av den.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-08-28 08:38

Fått samma meddelande. Det kom efter att en webbsida(Forex internetbank) låst hela datorn! Jag var tvungen att stänga ner datorn med powerknappen(MacBook PRO early 2011). Jag fick lägga om alla inställningar på NAS:en samt starta om TM!
/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-28 10:48

Drog ur sladden igår kväll. Den var väldigt varm. Hittade inget annat sätt att stänga av/starta om. Ska se vad som händer när jag kommer hem.

Ursprungligen av xms67:

Drog ur sladden igår kväll. Den var väldigt varm. Hittade inget annat sätt att stänga av/starta om. Ska se vad som händer när jag kommer hem.

Starta om gör du med AirPort-verktyg på din Mac som du hittar i Verktygsprogram-mappen under Program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 10:17

Jag hittade aldrig hur man startar om TC via AirPort verktyget. Men helt plötsligt hoppade den igång igen. Så nu är jag lugn ett par dagar...

Så här startar du om den utan att behöva dra sladden, om det skulle behövas igen:

MacRumors Forums - View Single Post - Rebooting Airport Extreme?

1
Bevaka tråden