Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kartprogram där man importerar adresser från excel eller numbers

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arboga
  • 2012-08-26 16:43

Hej på er.

Jag söker ett program där man kan lägga till / importera flertalet adresser och få dessa överskådligt synliga på en karta.
Önskvärt är att programmet kan importera data direkt från ex excel eller numbers.

Jag har hittat en sida på nätet som gör just detta men jag skulle hellre ha ett program direkt i min Mac istället för att använda ett webb baserat program. Stor fördel vore om det även fanns en app till Iphone / Ipad.

Ha det bäst!

Ursprungligen av Dedu:

...Jag har hittat en sida på nätet som gör just detta...

Det vore bra om du berättar vilken sida det är. Dels för att vi ska se vad det är som du är ute efter. Och dels för att det kan vara ett bra tips för andra som söker en sådan tjänst.

  • Medlem
  • Arboga
  • 2012-08-26 18:54

Helt rätt. Tjänsten verkar riktigt bra dock kostar det 99$ i månaden för premiumtjänsten med högre säkerhet, bättre upplösning, möjlighet att skriva ut som pdf dokument etc etc. Tycker det är lite väl saftigt i månaden och då tänkte jag att det kanske borde finnas ett program man kan köpa som gör just detta.

Sidan på nätet är denna:
Create a map | BatchGeo

  • Medlem
  • 2012-08-26 18:11

Varför vill du ha det i datorn? Då måste du ju ha även kartorna i datorn.
Google kan göra detta annars.

  • Medlem
  • Arboga
  • 2012-08-26 20:51

Baron, hur kan man göra det i Google?

  • Medlem
  • 2012-08-26 22:36

Vet inte, men jag kan kolla på jobbet hur vi använder det.

Om du loggar in med ditt Googlekonto kan du skapa en personlig karta. Finns om du går till "My places" och väljer "Create map", du kan välja några olika format att importera eller skapa själv. Google förklarar hur man importerar från KML/KMZ eller GeoRSS: Adding other content - Maps Help

  • Medlem
  • 2012-08-27 11:21

Tex här: Badtempen - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt
Vi ändrar bara temperaturerna i ett excel-ark och laddar upp informationen igen.

1
Bevaka tråden