Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs förutspådde iPhone och Street View redan 1983

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-08-24 19:08

Förutspådde är kanske fel ord, förutsätter att detta var planen från första början men att tekniken inte fanns än.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-24 19:29

I detta fall var Steve Jobs *titta i kalendern* minst 20 år före verkligheten.

Jag har en gammal Det Bästa från 1967 (ungefär) som blickar framåt minst lika bra. Den förutspår hemdatorer, Internet, näthandel, onlinefilm... och några saker till som jag inte kommer ihåg just nu. Den får nästan alla rätt, bortsett från en märklig vision om modulära hus. Det finns fler än Jobs som kan se långt in i framtiden.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-24 21:42
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag har en gammal Det Bästa från 1967 (ungefär) som …

Lägg ut! Lägg ut! Lägg ut!

Den här kanske? Publicerat 1966 i USA: Mike Lynch Cartoons: Our Future World in 1999 According to 1966 Reader's Digest Book

  • Medlem
  • 2012-08-26 09:57
Ursprungligen av johan_tanying:

Framtiden var bättre förr.

Jag skall se om jag kan skanna den. Nej, det där var inte samma, men den var ju också fin.

Visoner som täcker upp nästan varenda pinal vi använder idag har givetvis funnits i många människors hjärnor minst 50 år. Det som skiljer Jobs och en del andra är att dom Gjorde Så Att Det Hände.

Öhh, förutspådde iPhone är nog att ta i, han förespådde mobiltelefoner med mail/sms och röstsamtal vad jag hörde..

1
Bevaka tråden