Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet laddas inte

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-08-20 18:28

Hej!

Om det redan finns en forumtråd om detta får ni gärna länka, har försökt leta men ej hittat någon.

Har en macbook pro unibody 13 med leopard som är inköpt 2009. Idag när jag startade datorn så var det ett x över strömikonen och det stod "inga batterier tillgängliga". Har inte haft den urladdad ett tag eller liknande, utan har använt den som vanligt innan.
Under dagen har jag haft strömsladden i i stort sett hela tiden, prövade dock att ta loss sladden och datorn klarade sig utan den. Ville dock inte riskera att datorn laddades ur eller något eftersom jag inte visste vad felet var så jag satte tillbaka sladden. Sladden har visat grönt hela dagen. Nu på eftermiddagen stängde jag av datorn och när jag startade den efter en stund så var x:et ersatt av 0% och texten "batteriet laddas inte". Nu stängs också datorn av så fort jag drar ur sladden.

Har prövat reset SMC och har den senaste batteriuppdateringen.
Systeminformationen säger såhär angående batteriet:

Är det någon som tror sig veta vad det kan vara för fel och hur jag kan åtgärda det? Eller är det lika bra att lämna in den?
Är det fel på batteriet eller kan det vara något annat eftersom det står att batteriet är i bra skick?

Tacksam för alla svar och råd

Gissningsvis är batteriet slut och du behöver köpa ett nytt.

1
Bevaka tråden