Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på CRM-system

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallåkra, Sweden
  • 2012-08-17 08:38

Hej,
Ny medlem på 99mac även om jag varit här många gånger tidigare och letat info.
Jag håller på att starta upp ett företag och är i behov av någon slags crm-system där vi kan hålla reda på kontakter och kommunikation med dessa samt kalender och dokumenthantering. Gärna med någon form av projektstöd. Vi kör så klart mac och det får gärna vara molnbaserat. Två-tre användare initialt som inte sitter på samma plats.
Tacksam för alla tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-17 13:29

Google Apps skulle lösa ovan ganska bra.

- Väldigt bra mail-tjänst som fungerar via web, dedicerad mail-klient eller smartphone
- Väldigt bra sync-tjänst av kontakter och kalender som kan delas mellan olika användare
- Dokumenthantering finns även, dock kan jag inte säga hur bra eller dålig den är.

Projektstöd vet jag inte om det finns något däremot. Till ovan kan jag rekommendera BusyCal samt CalenGoo.

Vill ni ha mer av ett "säljstöd" eller "projekthantering" så finns bl.a. Daylite.

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-08-17 13:43

Kan man dela kontakterna via Google Apps nu? Hur gör man då? När jag kollade på det för ca 1,5 år sedan hittade inte jag någon lösning. Intressant...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-17 13:45

Delning av kontakter via Google Apps har jag faktiskt inte utforskat men har för mig man kan göra det. Jag kan ha fel.

Delning av kalender fungerar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-18 20:31

Kontaktdelning är påslagen i Google Apps som default men man kan förstås slå av den. Användare har tillgång till kontakter via www.google.com/contacts/dindomän.xx

1
Bevaka tråden