Prestanda iMac 17" vs. PB 15"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en fråga som kanske är dum, men har man som jag sysslat med PC de senaste 13 åren så har man det lite svårt med termerna...

Jag funderar på att köpa en 1.25GHz PB 15" inom den snaraste framtiden. Men sen inser jag att iMacen är billigare men verkar ge samma prestanda. Så när jag rannsakar mig själv så inser jag att jag kanske inte behöver en PB sådär jättemycket, förutom när jag ska impa på polarna, och medresenärer på spårvagnen;)

Nåväl, till min fråga: Är det någon skillnad på prestanda, är PB:n snabbare? Eller är iMacen snabbare. Eller är de jämlika?

PB:n har ju ett, om jag förstått det rätt, snabbare grafikkort. Spelar det in?

Hjälp!!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-18 10:19

Powerbooken har, förutom ett snabbare grafikkort även dubbelt så mycket L2-cache som iMacen vilket gör den snabbare.

Är alltid dumt att köpa en bärbar ifall man inte verkligen behöver det. Man får mindre för mer pengar.

Nu är ju iofs iMac och PowerBook två helt olika segment - konsument respektive high-end. Så argumentet för iMac är främst ekonomiskt.

iMacen är billigare och har nog ganska likvärdig prestanda som PB 15-tum. Dessutom får du ju större bildskärm och polarna lär nog tycka att även iMacen är grymt läcker

1
Bevaka tråden