Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera nytt system

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 02:02

Jag har haft lite strul med min 15' (safari och Sherlock har sluta att funka) så jag tänkte göra en om installation av systemet. Det har inte varit några problem att göra detta tidigare men nu går det bara inte:confused: Vid den obligatoriska omstarten får jag meddelande om att min dator behöver startas om genom att hålla ned startknappen på fler språk än jag tycker är kul. Jag provade sedan att göra en ny omstart med alt tangenten nedtryckt och valde installations cd'n som startskiva, då hängde sig hela härligheten 10 sek efter den "grå rotationen" med ett härligt mönster över halva skärmen.
vad göra alla tips tages tacksamt emot

Nikolaj

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 02:16

Om du inte kan starta från en CD brukar det betyda att det är ett hårdvaru fel eller fel på CDn. Prova att kopplade bort allt som du kan ha inkopplad till datorn. Då menar jag nätverk, alla USB (ink mus och tangentbord) och Firewire tillbehör. Återställ PMU manager kan oxå hjälpa samt återställa PRAM (håll alt-äpple-p-r knapparna vid uppstart och håll de nere tills du hör start gongen 3-4 ggr).

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 14:14

problemet är löst, det skall vara installations skivor med ver 10.2.3 eller senare till min PB
/N

1
Bevaka tråden