Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple backar om Genius-reklam

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, det var ovanligt dålig reklam - för att vara Apple. Man har ju vant sig vid en annan standard från dem.

Hur vet vi att Apple backar som rubriken påstår?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-08 15:59

Jag blev förvånad över hur Apple kunde släppa igenom så dåliga filmer, hade det var Microsoft hade vi garvat åt dem. Nu får vi garva åt Apple istället. Den här tycker jag är ännu sämre än den som ligger i nyheten.

Väldigt dåliga tycker jag, den som stile länkar är bara pinsam.

haha jag tyckte faktiskt den stile länka var rolig även om det inte var så hög standard på själva reklamfilmen.

Blev förvånad...väntade mig något uselt och pinsamt...men det var helt ok och bra skådisar och tydligt budskap - fick inga pinsamhetsvibbar alls och då ska man komma ihåg att jag är mycket känslig för dålig smak (snobb). Detta är ju inte ens i närheten av en del grejer jag sett från MS.

Jag fattar ingenting av uppståndelsen angående dessa filmer. Det känns som om någon pekar på ett berg och jag ser absolut ingenting...bara horisont. Scarry.

Detta måste vara en ickehändelse. En media-anka.

Senast redigerat 2012-08-08 18:56
  • Medlem
  • 2012-08-08 18:51

Vad är problemet, ser inget speciellt med de två ovan?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-08-08 22:44

Nää... Jag tycker iofs. hela konceptet med "Genius" är rätt patetiskt.
Sen var det rätt sopigt utfört, imho.

Ursprungligen av tomcat:

Nää... Jag tycker iofs. hela konceptet med "Genius" är rätt patetiskt.
Sen var det rätt sopigt utfört, imho.

Så din ödmjuka åsikt är att det är sopigt och patetiskt? Hoppas du inte blir arg nån gång.

Det som är mest intressant är kanske vad den genomsnittliga butiksbesökare anser om att kunna få hjälp av att "geni". Som jag förstått det har de varit ett väldigt lyckat koncept hittills. Jag kunde inte hitta något om detta på google för just nu dränks sökningarna av debatt om de här annonserna.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-08-09 11:41
Ursprungligen av Anders Täpp:

Så din ödmjuka åsikt är att det är sopigt och patetiskt? Hoppas du inte blir arg nån gång.

Min arga åsikt skulle nog inte vara annorlunda. Bara lite ljudligare uttryckt.

Jag tror jag är skadad av 90-talet, för jag tyckte inte heller att de var så horribla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-09 12:06

Jag tyckte heller inte att det var så farligt, sedan kanske jag kunde kalla dem för att vara lite väl "mycket" är en sak men att kalla dem "stötande och nedvärderande" är direkt löjligt tycker jag

Den är ju nedvärderande så till vida att de tror att vi ska tycka den är rolig. Har de verkligen så låga tankar om oss? Det är ju faktiskt lite stötande.

Det enda jag tänkte på när jag såg filmerna var det här.

A1. Om Apple vänder sig till personer som inte vet vad Genius är och som ska bli impade av detta...
A2. Hur mycket mer vet dessa personer när de sett de här filmerna? En kille i blå tröja i alla möjliga situationer utom i Apples butiker.

De kan även ha diskuterat så här.

B1. Vi gör några kul sketcher om Genius-personalen så det blir belyst mer hur bra det är. Det finns tillräckligt många som känner till det här så det sprids även till de som inte hänger med de första tittarna.

- - -

De skulle förresten köra med blå långkallingar och ett par röda y-front ovanpå så såg de ut som Stålmannen. Dock inte som nya Stålmannen som vet hur man klär på sig.

1
Bevaka tråden