Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att importera bilder till iPhoto efter hårddiskbyte.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-08 14:52

Hej.

Jag bytte hårddisk i min MacBook härom dagen. Installerade Snow Leopard och återskapade hela hårddisken via Tima Machine. När jag sedan i går skulle importera bilder till iPhoto så fick jag ett felmeddelande om att det inte gick att importera bilder till den valda disken. (Kan komplettera med exakt vad det står sedan. Sitter på jobbet nu.)

Det är inga problem med att kopiera filerna direkt till hårddisken. Jag kopierade hela mappen från min externa hårddisk direkt till skrivbordet, så det verkar inte vara hårddisken som det är något fel på. Problemet komemr när jag försöker importera från min kamera eller från någon annan plats. Är det någon som kan ge mig en fingervisning om vart jag ska börja? Är det programmet, OS:et eller någonting annat som krånglar?

Jag har testat att återskapa biblioteket med hjälp av Time Machine, men när det är några sekunder kvar (Av totalt 2 timmar.) så bryter det och säger att det redan ligger en version med samma namn på måldisken. Det gör det inte, för den har jag redan rederat.

Snälla hjälp mig! Har en massa bilder som måste redigeras så snart som jag bara kan.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-08 17:19

Har du verkligen raderat iPhoto-paketet helt? Ligger det möjligen kvar i papperskorgen?

Startar du rätt iPhoto-paket? Håll ner Option när du klickar på iPhoto i docken, navigera fram till rätt iPhoto och välj den. Funkar det då?

Jag skulle återställa hela iPhoto-paketet, starta Disk Utility, leta upp din hårddisk och göra "Verify Disk Permissions", följt av "Repair Disk Permissions" om det behövs. Starta om och testa iPhoto igen. Fungerar det inte då heller, så gå in i Disk Utility igen och gör "Verify Disk". behövs disken repareras så har jag för mig att du måste starta från "installeringsskivan", det går inte att göra på ett system som snurrar. Kolla Using Disk Utility to verify or repair disks på Apples Support-hemsida.

Hoppas det hjälper.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-08 19:22

Jag måste radera det helt för att ens kunna börja kopiera det. Jag filen är 75 gig stor och jag har bara 35 gig utrymme om jag inte raderar den gamla filen.

Det spelar ingen roll vilket paket jag öppnar. Testade med att skapa ett helt nytt bibliotek och det hjälpte inte.

Så här står det när den börjar importera:

https://www.dropbox.com/s/q3jv52eopeqaub0/Fel.tiff?m

Tack för tipset! Får testa det där med att återställa paketet i kväll. Nu ska jag ta en dusch och åka till Liseberg för att se Alice Cooper.

1
Bevaka tråden