Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disk utility säger att jag ska formatera och återställa. Upplever inga problem.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med att jag installerade och körde OnyX för att fixa till lite dubletter i Öppna med-menyn gjordes en kontroll av disken på min MBP och det meddelades att det fanns fel på disken och jag borde starta i recovery-läge och köra en Repair disk. Jag gjorde som så och fick meddelandet av Disk Utility att den inte kunde reparera min disk utan jag skulle formatera och återställa från backup. Detta känns högst jobbigt och jag upplever faktiskt inga som helst problem med min dator. Vad ska jag göra? Jag har varken tid, lust eller ork att genomgå en sån här procedur.

Edit: La till en skärmdump.

Senast redigerat 2012-08-08 12:43
  • Medlem
  • 2012-08-08 13:19

Meddelandet betyder att datorn potentiellt supit bort dina filer.
Huruvida du upplever problem beror på hur viktiga filerna var.

Jag saknar inga filer. Allt flyter på normalt.

  • Medlem
  • 2012-08-08 13:57

I skärmbilden du bifogade står det att du har 225 000 mappar och strax över miljonen filer.
Helt säker på att alla är på plats?

Det kan gå bra, det kan gå dåligt. Detta är en varningsklocka som du kan välja att ignorera eller åtgärda.

Jag saknar inga filer. Det kan finnas filer som är borta som jag inte saknar. För att uttrycka det korrekt. Provar att formatera/återställa. Suck, har haft 3 diskkrascher på 12 månader nu.

Drog igång en dos DiskWarrior på den. Körde en ny repair i disk utility. Nu är allt grönt, verkar det som.

Och så länge varade glädjen. Disken packade ihop fullständigt idag efter en dags försök att redigera och spara en Word-fil på ynka 210 MB. Datorn ligger nu hos MacSupport som akutärende och jag hoppas få tillbaka den med ny disk imorgon eller övermorgon.
Fick lite röda meddelanden i Disk Utility, sedan försökte jag mig på att starta upp den för att ta ytterligare en extra backup på iPhoto-biblioteket. Datorn startar så klart alls inte. Åter in i Disk Utility för att blåsa disken ren och lägga in allt på nytt, men då går det alls inte att komma in på disken. Kör FileVault på den och då måste man ange lösenord för att överhuvudtaget kunna mounta den, men efter att man knappat in lösenordet händer ingenting.
Suck. Vill ha en SSD, men inget under 600 GB och de är lite smådyra än så länge.

1
Bevaka tråden