Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljusfläck på MBP tidig 2011

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har fått en ljusfläck på min MBP mer eller mindre mitt i skärmen. Vet inte vad det är för något eller hur det har uppkommit men har en misstanke om att skärmen har blivit bränd när solen har lyst genom apple loggan på baksidan. Tyvärr så har min garanti gått ut så kan inte byta den på garanti. Var inne och snackade med Janssondata i hbg där de skulle ha ca 6200 kr för att byta skärmen alternativt 695 för att undersöka den. Jag har ingen lust att punga ut de pengarna om det är ett konstruktionsfel. Kan man möjligen reklamera datorn? Tips mottages gärna!

Bifogar bild på fenomenet men syns inte jätte tydligt. (snett ovanför till vänster där markören är)

Googlar man så hittar man många med samma fel, verkar vara som så att glaset trycker mot lcd´n
vad har du för försäkringar ? kanske kan ta det på drullen ?

Ursprungligen av disktant:

Googlar man så hittar man många med samma fel, verkar vara som så att glaset trycker mot lcd´n
vad har du för försäkringar ? kanske kan ta det på drullen ?

Tack för svar! Har du länk till dessa?

Nja problemet är att datorn står på pappas företag osv osv så självrisken är ganska hög...

Man borde väl kunna reklamera den?

1
Bevaka tråden