Kort recension av iHome iHM79

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-01 17:35

Nu kan jag ge den första bilden av min nya iHM79. Ljudet är helt ok. Särskilt för sin storlek. Basen är inte mycket att hurra för men det räcker för det de är till för. Tillfälligt lyssnande på resa. Eller så som jag framförallt använder dem, lyssna på pratradio medan jag lagar mat. Jämfört med de inbyggda i MBA är det ett klart lyft.

Dock kan jag konstatera att jämfört med ett par försvunna högtalare jag hade tidigare som inte ens hade inbyggt batteri så är ljudet bara ett steg bättre. Med tanke på hur mycket smidigare det är utan någon annan ström än via 3,5mm utgången så är det ett klart bättre alternativ. Men visst, ljudet var sämre i de.

En detalj som stör mig är de korta kablarna. Lite längre skulle betytt mycket. På nätet framförs ofta kritik mot at högtalarna måste stå nära varandra. Men för mig spelar det inte så stor roll. Problemet är snarare att kabeln till datorn är lite kort.

Så sammantaget skulle jag säga prisvärt. Inte mer, inte mindre. Skulle jag tvingas peka åt något håll skulle jag säga prisvärt+.

iHome iHM79 laddningsbara bärbara högtalare - Apple Store (Sverige)

• Avstängd
  • 2012-08-02 02:10

Tack för att du skrev om dom, alltid kul och bra att få en användares syn på saker

1
Bevaka tråden