Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

/var/folders/....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-31 12:54

Jag har under /var en mapp som heter folders. I denna finns b9, q_ och zz. Konstiga namn...
Under dessa finns mappar som heter i stil med:
ynjq2fzd7gd3dvxf_p45y0d40000gp
En av dessa innehåller en dmgfil, decryptedFile.dmg. När jag mountar den dyker det upp en skivavbild på skrivbordet för att installera Adobe Flash Player.
Är det här riktigt, någon som vet? Ska den ligga där? Ska de här konstiga mapparna finnas öht?
Någon mapp innehåller plist-filer.... känns inte helt riktigt att radera dem heller.

/var/folders innehåller tillfälliga filer som rensas ut varje gång du startar om datorn.

/var/ multi-purpose log, temporary, transient, and spool files
folders/ per-user temporary files and caches

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-31 13:14
Ursprungligen av kenjon:

Jag har under /var en mapp som heter folders. I denna finns b9, q_ och zz. Konstiga namn...
Under dessa finns mappar som heter i stil med:
ynjq2fzd7gd3dvxf_p45y0d40000gp
En av dessa innehåller en dmgfil, decryptedFile.dmg. När jag mountar den dyker det upp en skivavbild på skrivbordet för att installera Adobe Flash Player.
Är det här riktigt, någon som vet? Ska den ligga där? Ska de här konstiga mapparna finnas öht?
Någon mapp innehåller plist-filer.... känns inte helt riktigt att radera dem heller.

Vilket sammanträffande. Jag kastade ut min decryptedFile.dmg ett par minuter innan du gjorde ditt inlägg.

Jag återkommer ifall min dator blir kaputt. Om jag kan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-02 17:24

Jag upptäckte samma sak i skivverktyg när jag skulle göra en USB-sticka med Lion. Hittade en tråd på Apples supportforum, en del verkar ha haft svårigheter att få bort filen. Lite konstigt att det ligger kvar på vissa datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-02 17:39

Startade om datorn som det skrevs i den här tråden att man ska göra, då försvann filen. Det är dock rätt konstigt att det krävs med tanke på att man inte startar om datorn så ofta. Jag antar i och för sig att den inte skapar några problem när den ligger "monterad"?

1
Bevaka tråden