Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systeminfo och skriva ut / skicka till PDF

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2012-07-30 15:42

Tänkte jag skulle ha en PDF på Systeminformationen på mina Macar på molnet så jag kommer åt att kolla var jag än är sas.

MBPR genererade 510 sidor.
MP gav hela 688 sidor.

Finns det nåt sätt att begränsa det hela till maskin-hårdvara bara typ?

  • Avstängd
  • 2012-07-30 16:33

Finns det inget sätt att skriva ut som ren textfil till hårddisken på en Mac?
Finns det på Windows vet jag men hittar inte hur på en Mac.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-30 22:53

Printa ut den men välja som PDFfil (nere till vänster) så sparas den på hårddisken. Du kan ju sedan markera och kopiera till Textredigeraren.

  • Avstängd
  • 2012-07-30 23:51
Ursprungligen av kenjon:

Printa ut den men välja som PDFfil (nere till vänster) så sparas den på hårddisken. Du kan ju sedan markera och kopiera till Textredigeraren.

Jo, det har jag redan gjort, men vill ta bort en massa "blaj" sidor jag inte behöver så till en editerbar textfil vore bra och sen göra den till PDF

Edit: Prova att dra den till textredigeraren, men jag kan inte redigera den där?

Edit2: prova med att marker texten i PDF i förhandsvisningen och kopiera den till textredig. Blev bara blad, med saknade delar och utan rubrik-text på en rad etc ... så det går inte.

Skit detsamma kan väl ha alla sidorna där då :-/

Senast redigerat 2012-07-31 00:07

I Snow Leopard kan man dels spara all information i en textfil genom att gå till File->Save As... och välja antingen XML, RTF eller text (UTF-16). Alla redigerbara med TextEdit.

Om man bara vill ha det som står på högersidan när du valt Hardware så klicka i den textrutan med informationen, slå Cmd+A, Cmd+C och växla till TextEdit och slå Cmd+V så får du den informationen som formatterad text. Därefter kan du skriva ut som PDF.

Menar ni på allvar att detta inte går under ML?

Ett flöde i Automator borde inte vara omöjligt att knåpa ihop heller, alternativt kan man använda sig av Terminalen:

system_profiler -detailLevel basic | sed -n '/^Hardware/,/^Network/p' | sed '$d' > SystemProfiler.txt && cupsfilter SystemProfiler.txt > SystemProfiler.pdf
  • Avstängd
  • 2012-07-31 00:59

Finns inget Save as... bara Save... på ML tycks det, och använder man det så blir det en .spx fil som man visserligen kan öppna men ser ut som HTML-kod typ på nästan 4MB

Ah, kopiera och klistra... så dum jag är... föll helt ur minnet när jag strula med det. Tack för väckningen av min hjärnbark

1
Bevaka tråden