Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Associera OpenOffice till alla dokument-filer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-29 17:53

Hejsan,

Idag uppgraderade jag till Mountain Lion på min MacBook Pro, vad jag nu har märkt är att inga dokument öppnas längre i OpenOffice som innan. Jag har sökt och sökt men hittar inte någon lösning som fungerar för mig för att ställa in OpenOffice som standard..

Så, min fråga till er är; Hur gör jag för att välja att öppna alla dokumentsfiler med OpenOffice?

Tack för svar

  • Avstängd
  • 2012-07-29 18:12

Högerklicka på ett dukument och välj "Visa info" där kan du ändra till vilket program filer av den typen ska öppnas med som default.
Gör likadant för övriga dokument av anndra typer...

[ATTACH="CONFIG"]34052[/ATTACH]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-29 19:27

Testade och det fungerar. Tackar!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 10:02

Det funkar inte hos mig! Vad gör jag för fel! När jag högerklickar och tar info så får jag upp en lista på program inkl openoffice, MEN jag kan inte välja det! det hoppar bara tillbaka till Pages. Jag kan välja typ adobe eller dyl, men inte Open Office! Så irriterande!!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-23 10:07

Kört Reparera Skrivrättigheter i Skivverktyget?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 19:04

nej, hur gör man det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 19:19

hittade, men avhjälpte tyvärr inte problemet! funkar att bestämma för varje individuellt dokument, men inte för "alla" under info!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-25 19:32

Har du adminbehörighet? Var ligger filen, i din user/Dokument eller någon annanstans?

1
Bevaka tråden