Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zoom-funktionen fungerar inte efter uppgradering till Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-07-26 09:26

Zoom-funktionen ctrl + två fingrar på styrplattan funkar inte för mig efter uppgraderingen. Tråkigt då det var en funktion som jag använder mig av myyycket. Finns det måhända något ställe där jag kan ställa in det igen? Hittar inget själv.

Har Safari blivit präktigt mycket snabbare i ML än det var förut? Jag tycker att det bara blixtrar till nu jämfört med hur det var senast jag körde Safari.

Senast redigerat 2012-07-26 09:57
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-26 09:58
Ursprungligen av Baeckis:

Zoom-funktionen ctrl + två fingrar på styrplattan funkar inte för mig efter uppgraderingen. Tråkigt då det var en funktion som jag använder mig av myyycket. Finns det måhända något ställe där jag kan ställa in det igen? Hittar inget själv.

Har du kontrollerat under Systeminställningar och gestures för styrplattan där?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-07-26 10:05
Ursprungligen av zinned:

Har du kontrollerat under Systeminställningar och gestures för styrplattan där?

Japp! Hittar inga gester i kombination med tangenter där. Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag har ställt in den där zoom-metoden från början. Har bara blivit så van vid den så jag har tagit det för självklart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-26 10:38
Ursprungligen av Baeckis:

Japp! Hittar inga gester i kombination med tangenter där. Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag har ställt in den där zoom-metoden från början. Har bara blivit så van vid den så jag har tagit det för självklart.

Har du kollat kortkommandon under tangentbord i Systeminställningar?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-07-26 09:59
Ursprungligen av Baeckis:

Har Safari blivit präktigt mycket snabbare i ML än det var förut? Jag tycker att det bara blixtrar till nu jämfört med hur det var senast jag körde Safari.

Håller med dig, upplever samma sak

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-07-26 10:50
Ursprungligen av Baeckis:

Zoom-funktionen ctrl + två fingrar på styrplattan funkar inte för mig efter uppgraderingen. Tråkigt då det var en funktion som jag använder mig av myyycket. Finns det måhända något ställe där jag kan ställa in det igen? Hittar inget själv.

Den inställningen finns under Systeminställningar... -> Hjälpmedel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-07-26 12:50
Ursprungligen av Mija:

Den inställningen finns under Systeminställningar... -> Hjälpmedel.

Tackar, tackar, tackar! Nu kommer jag kunna sova gott i natt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-26 13:39
Ursprungligen av Baeckis:

Zoom-funktionen ctrl + två fingrar på styrplattan funkar inte för mig efter uppgraderingen. Tråkigt då det var en funktion som jag använder mig av myyycket. Finns det måhända något ställe där jag kan ställa in det igen? Hittar inget själv.

Har Safari blivit präktigt mycket snabbare i ML än det var förut? Jag tycker att det bara blixtrar till nu jämfört med hur det var senast jag körde Safari.

Funkar hos mej, men utan ctrl, bara två finger dubbeltap.

1
Bevaka tråden