Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide för uppgradering till Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-08-01 15:40
Ursprungligen av zinned:

Det är något annat som orsakar felmeddelandet, min sticka var formaterad innan jag körde Diskmaker men ändå fick jag felmeddelandet.

Märke och storlek på stickan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-01 17:46
Ursprungligen av LaHe:

Märke och storlek på stickan?

8GB SanDisk, köpt i dagarna.

Ursprungligen av kenjon:

Versionen på Lion Diskmaker kan skilja också. 2rc2 gav mej felmeddelanden, det gjorde inte 2rc3 (efter partitionerat med GUID).

Det var 2rc2 jag använde.

  • Avstängd
  • 2012-08-01 19:10
Ursprungligen av zinned:

Det var 2rc2 jag använde.

Problem solved

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 00:17
Ursprungligen av LaHe:

Problem solved

Dock löste jag det genom att göra som jag gjorde med Lion...använde Skivverktyg.

Varför ladda ner extra programvara för en funktion som finns inbyggd i OS X.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 00:24
Ursprungligen av zinned:

Dock löste jag det genom att göra som jag gjorde med Lion...använde Skivverktyg.

Varför ladda ner extra programvara för en funktion som finns inbyggd i OS X.

Gjorde jag med min första Lion sticka också, men tyckte att programmet skötte det utmärkt och smidigt så...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-01 16:44

Versionen på Lion Diskmaker kan skilja också. 2rc2 gav mej felmeddelanden, det gjorde inte 2rc3 (efter partitionerat med GUID).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-08 15:54

Bra guide. En liten sak bara, skivkontroll av skivan görs alltid av installationsprogrammet innan den börjar installera så den punkten kan man stryka.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-12 22:50

Min hårddisk kraschade i samband med att jag skulle uppgradera från Lion till ML. Köpte en ny disk och försökte göra en "clean install" enligt artikeln...

Adrian B skrev: "När allting är klart går det att sätta in USB-minnet i en annan Mac och starta installationen av Mountain Lion. Vill man göra en helt ren installation genom att radera hårddisken före installation startar man om datorn med alt-tangenten inne och väljer USB-minnet som startskiva. Därefter kan man via Skivverktyg radera hårddisken och sedan starta installationen av Mountain Lion."

Tyvärr fungerar det inte. Installationsprogrammet kan inte hitta någon hårddisk efter att den är formaterad. Kan det bero på att denna version endast är en uppgradering? "Mountain Lion är släppt och finns att köpa i Mac App Store för 149 kr."

Inget större problem för mig eftersom jag nu först återställer till Lion från Time Machine innan jag sedan uppgraderar. Men artikeln är missvisande!

Nej, artikeln är inte missvisande. Det fungerar utmärkt att göra som det står där men jag misstänker att du missförstått informationen. Hur skapade du USB-stickan med ML?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-05-06 10:56

Kan någon ge en fingervisning om jag genom uppdatering SL till ML kommer få inkompatibilitetsproblem med

1) Office 2008
2) iWork 2009
3) iLife 2009

?

Tack på förhand

Ursprungligen av planB:

Kan någon ge en fingervisning om jag genom uppdatering SL till ML kommer få inkompatibilitetsproblem med

1) Office 2008
2) iWork 2009
3) iLife 2009

?

Tack på förhand

De bör alla fungera bra, så länge de versionerna du listar ovan har de senaste uppdateringarna.

Bevaka tråden