Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få nya iWork att använda iCloud och hur fungerar Power Nap?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-30 18:07
Ursprungligen av LaHe:

Uppdatera programvaran

Äpplet/Programuppdatering...

Det finns inga uppdateringar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-30 19:22
Ursprungligen av LaHe:

Uppdatera programvaran

Äpplet/Programuppdatering...

Det är väl MAS som gäller vid uppdateringar numera?

  • Avstängd
  • 2012-07-30 20:03
Ursprungligen av zinned:

Det är väl MAS som gäller vid uppdateringar numera?

Äpple/Programuppdatering... är nu mer samma sak... MAS öppnas men man slipper "leta upp" i en kanske lång lista, dessutom hitta inte jag just firmware-uppdateringar där, men det gjorde min väg att gå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-30 20:46
Ursprungligen av LaHe:

Äpple/Programuppdatering... är nu mer samma sak... MAS öppnas men man slipper "leta upp" i en kanske lång lista, dessutom hitta inte jag just firmware-uppdateringar där, men det gjorde min väg att gå.

EFI-uppdatering hittades för 30 minuter sedan på min svärfars MBP via MAS.

  • Avstängd
  • 2012-07-31 00:10
Ursprungligen av zinned:

EFI-uppdatering hittades för 30 minuter sedan på min svärfars MBP via MAS.

via MAS... var låg den i MAS då?
Hittade också den "via" MAS men inte med manuellt letande utan via Äpple/Programuppd...

  • Avstängd
  • 2012-07-30 18:49

Systeminställningar/strömspar ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-30 19:59
Ursprungligen av LaHe:

Systeminställningar/strömspar ?

Japp, hittade det där. Trodde det var en "egen" app.

Ursprungligen av LaHe:

via MAS... var låg den i MAS då?
Hittade också den "via" MAS men inte med manuellt letande utan via Äpple/Programuppd...

Manuellt letande...? Alla uppdateringar ligger under ikonen för uppdateringar lägst till höger. Eller vad menar du?

  • Avstängd
  • 2012-07-31 11:54
Ursprungligen av Capeman:

Manuellt letande...? Alla uppdateringar ligger under ikonen för uppdateringar lägst till höger. Eller vad menar du?

Jag fick aldrig nått där om mina firmware eller andra maskinvaruprogram uppdateringar, endast "vanliga" program...?

Ursprungligen av LaHe:

Jag fick aldrig nått där om mina firmware eller andra maskinvaruprogram uppdateringar, endast "vanliga" program...?

Var fick du dina firmwareuppdateringar då? Jag menar, att köra Äpplemenyn är väl samma sak som att gå in i MAS?

  • Avstängd
  • 2012-07-31 13:50
Ursprungligen av Capeman:

Var fick du dina firmwareuppdateringar då? Jag menar, att köra Äpplemenyn är väl samma sak som att gå in i MAS?

Jamen om du läser det jag skrivit så kör ju Äpplemenyn numer GENOM MAS men när jag gick in och titta I MAS under uppdateringar fanns bara mina köpta appar där som det fanns uppdateringar på, men INTE någrafirmware eller andra liknade typer av uppdateringar där.
Då jag då körde från Äpplemenyn startades MAS-sökning och då kom dom fram i en lista liknande den som var på gamla sättet...

@Capeman: Ja, det känns lite onödigt och larvigt, men så funkade det för mig. Kan ju vara att dom inte hade hunnit porta ut dom till "vanliga" MAS då jag gjorde min sökning. Vi får väl se så småning om när ev. nya kommer hur det kommer se ut då

Senast redigerat 2012-07-31 14:25

Man kommer väl in i Uppdateringar i MAS när man klickar systemuppdateringar från Äpplemenyn, var så hos mig har jag för mig i ML.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-31 14:41

Du har sett att du har ikoner längst upp när du går till MAS, där en heter Uppdatera? Det är direkt dit du kommer när du väljer Programuppdatering från Äpplet.

  • Avstängd
  • 2012-07-31 14:46
Ursprungligen av kenjon:

Du har sett att du har ikoner längst upp när du går till MAS, där en heter Uppdatera? Det är direkt dit du kommer när du väljer Programuppdatering från Äpplet.

Så klart... för vanliga appar... MAS har ju funnits ett tag nu och köper det mesta därifrån så nog får jag och hittar, men inte hårdvaruspecifika uppdateringar. Kommer ju även brickor på Dock-Ikonen ju.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-31 14:51

OK... jag trodde nog att även firmwareuppdateringarna kommer på samma ställe. Så var det ju på gamla Programuppdateringar och ser inget skäl till att de skulle komma någon annanstans. Ser inte var någonstans de skulle komma i så fall.
Valet Programuppdateringar kommer att försvinna i nästa version av OS X (tror jag).

  • Avstängd
  • 2012-07-31 14:59
Ursprungligen av kenjon:

OK... jag trodde nog att även firmwareuppdateringarna kommer på samma ställe. Så var det ju på gamla Programuppdateringar och ser inget skäl till att de skulle komma någon annanstans. Ser inte var någonstans de skulle komma i så fall.
Valet Programuppdateringar kommer att försvinna i nästa version av OS X (tror jag).

Ja, läs min kommentar @Capeman i inlägg 42... så tror som du att det kommer eller att jag kanske var för snabb just den gången

Har svårt att se att genvägen (senvägen?) via Äpplemenyn skulle vara annorlunda än att gå direkt via MAS precis som kenjon skriver. Det vore ju helt meningslöst. Men men...

  • Avstängd
  • 2012-07-31 18:00
Ursprungligen av Capeman:

Har svårt att se att genvägen (senvägen?) via Äpplemenyn skulle vara annorlunda än att gå direkt via MAS precis som kenjon skriver. Det vore ju helt meningslöst. Men men...

Det var enda sättet som det gick på då, när jag starta mitt första inlägg i frågan.
Om du läser mitt @capeman i inlägg 42 och också ovan i svaret på kenjon så fattar du nog

Kan ju inte säga att det fortfarande är så, då det inte kommit några nya maskinhårdvaraprogramuppdateringar sen dess att prova med.

Jag fattar precis hur du menar, jag tror bara inte riktigt på det. Eller, det verkar helt idiotiskt om det skulle vara så.

  • Avstängd
  • 2012-07-31 18:08
Ursprungligen av Capeman:

Jag fattar precis hur du menar, jag tror bara inte riktigt på det. Eller, det verkar helt idiotiskt om det skulle vara så.

Så var det... har ju använt MAS sen första dagen det kom ut sas... kan ju vara att det inte kommit ut på MAS på rätt sätt då jag prova, men kom medans jag körde på gamla sättet som ledde till MAS iaf.. kan ju varit några sekunders mellanrum där

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-31 19:47

Precis, jag tror det är de sekunderna som är orsaken.
Du skulle inte installerat den då, utan gått tillbaka igen och testat på det andra sättet först

  • Avstängd
  • 2012-07-31 21:05
Ursprungligen av kenjon:

Precis, jag tror det är de sekunderna som är orsaken.
Du skulle inte installerat den då, utan gått tillbaka igen och testat på det andra sättet först

Va bara en "WTF är den inte här för" reflex

  • Avstängd
  • 2012-08-02 21:22

Ok, mer om MAS... i iTunes kan man ju gömma köpta appar man inte längre vill ha/uppdatera men hur gör man det i MAS?
Får hela tiden meddelanden om köpta program jag slutat att använda men som det finns uppdateringar på!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 21:59
Ursprungligen av LaHe:

Ok, mer om MAS... i iTunes kan man ju gömma köpta appar man inte längre vill ha/uppdatera men hur gör man det i MAS?
Får hela tiden meddelanden om köpta program jag slutat att använda men som det finns uppdateringar på!!!

Ta bort dem från datorn så får du heller inga notifieringar om uppdateringar till dem.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 22:03
Ursprungligen av zinned:

Ta bort dem från datorn så får du heller inga notifieringar om uppdateringar till dem.

Hmm, är ju en ide, men jag vill ha dom som dom är just nu inte med dom larviga restriktioner som Apple tvingat tillverkarna att införa
Kan ju iofs köpa dom en gång till utanför MAS... blir väl så småning om, om nu inte Apple ändrar sig..

Edit: För dom jag inte vill ha kvar så var det ju ett bra tips

Bevaka tråden