Vilket pris för en MBP 15" mid 2009

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2012-07-24 23:55

Tänker sälja min MBP mid 2009
2.66 GHz C2D
4GB minne
320GB HDD
Matt skärm (man kunde välja mellan blank eller matt då)

Sparsamt använt då jag 95% av tiden använder min MP när hemma.
Inga synliga skador då jag använt skal sen dag ett.
Alltid skött batteriet enligt Apples rekommendationer. Men klart batterier åldras ju ändå. så likvärdigt ett nytt är det nog inte, men har inte klockat batteritiden.
Aldrig isärplockad dvs sen jag köpte den ny.

Tänkte ta en 8000:- då det inte kostar mycket för nästa användare att uppgradera den. Är det för blodigt?

Tacksam för era ärliga åsikter.

Senast redigerat 2012-07-26 02:04
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 08:35
Ursprungligen av LaHe:

Tänker sälja min MBP mid 2009
2.66 GHz C2D
4GB minne
Matt skärm (man kunde välja mellan blank eller matt då)

Sparsamt använt då jag 95% av tiden använder min MP när hemma.
Inga synliga skador då jag använt skal sen dag ett.
Alltid skött batteriet enligt Apples rekommendationer. Men klart batterier åldras ju ändå. så likvärdigt ett nytt är det nog inte, men har inte klockat batteritiden.
Aldrig isärplockad dvs sen jag köpte den ny.

Tänkte ta en 8000:- då det inte kostar mycket för nästa användare att uppgradera den. Är det för blodigt?

Tacksam för era ärliga åsikter.

Mac2sell blev priset 6220:-. Nu vet jag inte om alla uppgifter jag fyllde i om din dator är exakt korrekt, men testa att fylla i och se om det stämmer på Mac2sell.

Jag tycker Mac2sell är en bra sida där man kan få ett hum över vad datorn kan vara värd, sen är det givetvis bara en vägledning.

Runt 6000 tycker jag är ett vettigt pris.

Mac2sell brukar ange något för högt andrahandsvärde men en väldigt bra fingervisning.

• Avstängd
  • 2012-07-25 11:00

Tack för tipsen:

Äh, då behåller jag den... ser ju ut som ny och inga som helst tecken på att vara använd förutom batteritiden som sänkts kanske 10-15%

1
Bevaka tråden