Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny uppdatering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-19 17:29

Upptäckte en uppdatering till min nya MBA. Åtgärda batteriförbrukning tydligen. Jag har faktiskt tyckt att batterikapaciteten varit under det uppgedda. Men som ny Mac användare ändå inget jag reagerat på.

Det som gör mig glad är att det ger mig en känsla av fördelen med Mac. Man finns i ett system där uppdateringar fungerar och man behöver inte vara observant eller kunnig för att själv upptäcka uppdateringar. Nu kanske typ HP också hade slängt ut en uppdatering, vem vet? Men då känslorna styr blev jag glad för denna uppdatering.

Ursprungligen av xms67:

Upptäckte en uppdatering till min nya MBA. Åtgärda batteriförbrukning tydligen. Jag har faktiskt tyckt att batterikapaciteten varit under det uppgedda. Men som ny Mac användare ändå inget jag reagerat på.

Det som gör mig glad är att det ger mig en känsla av fördelen med Mac. Man finns i ett system där uppdateringar fungerar och man behöver inte vara observant eller kunnig för att själv upptäcka uppdateringar. Nu kanske typ HP också hade slängt ut en uppdatering, vem vet? Men då känslorna styr blev jag glad för denna uppdatering.

Jag har i princip aldrig uppnått den specade batteritiden. Man kan till exempel läsa att batteriet håller 7 timmar, men det gäller kanske ren surfning på nätet med dimmad skärm. Jag kanske i verkligheten sitter med Safari, Mail, Excel, iPhoto och ett halvdussin andra program öppna samtidigt samt att jag dragit upp ljusstyrkan och då sörplar datorn slut på batteriet betydligt fortare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-19 18:09
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har i princip aldrig uppnått den specade batteritiden. Man kan till exempel läsa att batteriet håller 7 timmar, men det gäller kanske ren surfning på nätet med dimmad skärm. Jag kanske i verkligheten sitter med Safari, Mail, Excel, iPhoto och ett halvdussin andra program öppna samtidigt samt att jag dragit upp ljusstyrkan och då sörplar datorn slut på batteriet betydligt fortare.

Om jag inte minns fel mäter Apple batteritiden med 50% skärmstyrka, wifi anslutet och surfande som enda aktivitet. Gissningsvis på sidor utan flash

  • Avstängd
  • 2012-07-19 18:19

Finns bransch standarder (nästan en för varje tillverkare) på uppmätt drift-tid på div batteriprylar som kameror, datorer mm, men ingen av dom uppfyller det hur dom flesta användarna faktiskt använder prylarna i verkligheten... så jag brukar dra av 30-40% för att få en mer normal tid på ett ny pryl med fräscht batteri.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-19 19:17

Det är ju som med bilarnas bränsleförbrukning... Det var det som gjorde att jag inte reagerade. Särskilt som jag var ganska nöjd trots allt. Min gamla laptop gick ca 40-60 minuter på en laddning... Men kul att Apple är på tå. Känns inte som en del andra tillverkare skulle lyft ett finger. Någon som sett några siffror? Om det bar ger ett par procent överraskar det mig om de slänger ut en uppdatering så snabbt. Men jag vet ju inte hur Apple brukar agera.

Sedan ska jag tillägga at jag tycker iPad 2 låg nära de uppgivna siffrorna för batteriförbrukning. Men inte den Nya iPaden.

1
Bevaka tråden