Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk designer visualiserar iWatch

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köper den bums.

(fast Apples - om dom släppte en - skulle inte ha rund boett. No way.)

Intressant, tillsammans med en ryktad iPad mini som är enklare att bära kanske det kunde vara en fin kombo.

Apple släpper aldrig ett specifikt armbandsur. Däremot kanske en mindre Nano och ett armbands-kit som option...fast det får nog tredjepartare stå för egentligen. Alltså - dom har ju egentligen redan produkten och det finns redan dom som har Nanos som armbandsur.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-11 10:43
Ursprungligen av Zimmerman:

Apple släpper aldrig ett specifikt armbandsur. Däremot kanske en mindre Nano och ett armbands-kit som option...fast det får nog tredjepartare stå för egentligen. Alltså - dom har ju egentligen redan produkten och det finns redan dom som har Nanos som armbandsur.

...som dock är störtful och saknar ovan nämnd funktionalitet, vilket gör det till en onödig produkt i mina ögon

Ursprungligen av zinned:

...som dock är störtful och saknar ovan nämnd funktionalitet, vilket gör det till en onödig produkt i mina ögon

Jag körde Nano-klocka förut, men har lagt den åt sidan. När man burit vattentät klocka i 20 år är det inte så lätt att komma ihåg att ta av den när man ska hoppa i duschen. Nån hugad spekulant, förresten?
Sen vill jag av en Apple-klocka ha att den ska visa tiden konstant, plus att den ska ha någon form av högtalare eller åtminstone summer så man kan sätta alarm på den.

En mindre waterproof Nano, något modifierat OS (avancerade tidsfunktioner) och ett armband; thats it. Att Apple skulle ta fram en specifik boett (i rostfritt?!) - dessutom rund (!) - för att ta fram ett "armbandsur" anser jag är JLS (Jävligt LångSökt).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-11 14:15

Kan mycket väl tänka mig att Apple släpper en liten iPhone att bära runt handleden. Såvida de löser ett problem: strömförsörjningen av en manick, med skärmen på för det mesta och konstant uppkopplad till diverse trådlösa system. Se bara på iPad, som ifixit.com bekriver: ”…the iPad 3 is really just a giant battery.”

Intressant det här, att tekniken som fick mig (och en hel generation) att sluta använda armbandsur kanske är densamme som åter får mig att spänna på ett ur på armen!

Jag tror inte vi får se någon liknande produkt från Apple under en överskådlig framtid om alls någonsin, men det var snygga bilder måste jag säga. Och jag tror det finns en och annan som skulle köpa en sådan direkt om det blev verklighet.

Den var snyggare än den riktiga iWatch, iWatchz — Wear your iPod nano like a watch.

1
Bevaka tråden