Genomgång av USB-kontakter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-10 14:07

Vi sitter ju som de flesta känner till med USB 1.1, 2.0 och 3.0 samt en rad olika storlekar av kontakter som följer dessa standarder. OWC har en bra genomgång av olika USB-kontakter på nedan länk:

USB 3.0 Brings a New(ish) Plug | Other World Computing Blog

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-10 16:18

Borde göras klibbig, det kommer att komma många frågor om denna standard framöver.

• Avstängd
  • 2012-07-10 16:33
Ursprungligen av kenjon:

Borde göras klibbig, det kommer att komma många frågor om denna standard framöver.

Håller med.

Skulle kanske utökas med alla övriga kontakter som börjar bli en djungel rent ut sagt med alla normala, mini, micro etc etc varianter... om nån orkar

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-10 16:45
  • Avstängd
  • 2012-07-10 18:35
Ursprungligen av kenjon:

Se där, lite ouppdaterad och avsaknad av bilder på dom olika kontakterna bara...

Tips:

Gå till sidan som Erik tipsar om med Safari, tryck på "Läsare"-funktionen.
Flytta pekaren till längst ner på sidan, välj Printersymbolen.
I printdialogen som kommer upp, välja "Spara som PDF".

Så, nu har du den sidan på din hårddisk, snyggt och fint.

Bra va?

"On the device end, the most common connectors to USB are Type B"
Håller inte med - ser sällan dessa sedan flera år. Den vanligaste är Type B mini.

Ursprungligen av Zimmerman:

"On the device end, the most common connectors to USB are Type B"
Håller inte med - ser sällan dessa sedan flera år. Den vanligaste är Type B mini.

Ja, var många år sen USB Type B var vanligt, precis när USB lanserades vad jag minns, 8 år sen.
På skrivare/scanners..

Kanske är så fortfarande på skrivare/scanners, kör själv allt sådant via ethernet/wifi sen många år tillbaka.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-11 09:22

Type B tror jag dominerar just större apparater som skrivare, scanners, eventuellt olika dockningsstationer, hubbar m.m. Min Dell-skärm har en Type B som TO COMPUTER och alla andra är vanliga Type A. Den är från 2011.

1
Bevaka tråden