Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bankprogram

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nyfiken på om någon testat ett bra bankprogram till Mac? De program jag sett hitintills sett är iBank och finns det någon här på forumet med erfarenhet av detta program? Mitt önskemål är att det ska gå att synka konton från banken direkt till programmet. Jag använder Nordea som min bank. För övrigt tycker jag bankernas internettjänster är riktigt dåliga (Nordea) och de spenderar en hel del pengar på utveckling, som än så länge inte kan upplevas som några framsteg för oss konsumenter. Någon bank (SEB?) spenderade 500 miljoner i ett projekt, som sedan lades ner. Därför söker jag efter ett kompetent bankprogram till Mac.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-07 16:35

Så går det när ekonomer är igång...

Jag vet inte om något vettigt tyvärr, men skulle vilja ha samma sak.
"Mitt saldo" finns ju till iphone, men det visar enbart saldot.
"Bankdroid" till android är lite bättre och visar fullständiga kontoutdrag.

Testa sveriges bästa internetbank, Skandiabanken.

Går inte att jämföra med Nordea i samma tidsepok.

En undersökning: http://simulo.se/pdf/simulo_internetbanker_2012.pdf

Bankprogram och bankprogram...problemet är att svenska banker inte tillåter direktsynk för kunder. Swedbank har efter många år nu sträckt sig så långt att man i alla fall kan se saldo utan att behöva logga in varje gång. Mera än så blir det nog inte - det har med säkerhet att göra, men man undrar hur amerikaner etc kan få sina konton/transaktioner direktsynkade till datorer och mobila enheter via appar utan att "säkerheten" komprometeras...man undrar ofta varför saker och ting ofta är så osäkra i Sverige men ingen annansatans :-D.

Ursprungligen av Zimmerman:

Bankprogram och bankprogram...problemet är att svenska banker inte tillåter direktsynk för kunder. Swedbank har efter många år nu sträckt sig så långt att man i alla fall kan se saldo utan att behöva logga in varje gång. Mera än så blir det nog inte - det har med säkerhet att göra, men man undrar hur amerikaner etc kan få sina konton/transaktioner direktsynkade till datorer och mobila enheter via appar utan att "säkerheten" komprometeras...man undrar ofta varför saker och ting ofta är så osäkra i Sverige men ingen annansatans :-D.

Jag har då aldrig fått känslan av att USA skulle vara ett föregångsland på detta område. Nu har jag inga hårda fakta utan bara en maggropskänsla. Men är till exempel inte affärer med stulna kreditkort m.m ganska stort i USA?

När det gäller internet mot Handelsbanken så har jag sagt det många gånger. SHBs app för Ipad (och för den delen också Iphone fast skärmen är mindre) är överlägsen SHBs webbinloggning. Jag kör mina bankaffärer via Ipad så långt som det går.

Tänk bara om Svenska Spel skulle vara så innovativa att de tänkte sig en pokerklient för Ipad... Men det finns inte i deras föreställningsvärld...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-19 14:35

Säkerhets Fråga
Använder SEB via internet och det funkar bra.
Brukar alltid återställa Safari och tömma cache minnet. Både FÖRE och EFTER mina bankärenden.
Hjälper det min säkerhet mot illvilliga "intrång" ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-19 14:55

Just cacheåterställning - knappast. Jag är ganska övertygad om att bankerna instruerar webbläsaren att inte spara något viktigt i cachen ändå.

Men din fråga är fortfarande off-topic. Här i tråden diskuteras klientprogram för att koppla upp sig mot sin bank.

  • Avstängd
  • 2012-07-19 16:22

Jag går in på min bank via webben när hemma och via en app när ute... kan göra i stort samma sak på bägge beronde på hur jag loggar in... fast att betala in pappersräkningar är ju lättare hemma med lite större skärm...

1
Bevaka tråden