Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från Windows till Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-06 14:22

Jag undrar hur man enklast får över foton från Windows 7 till Mac? Väntar på min nya MBA och vill såklart föra över en del foton. Men också dokument.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-06 14:26

Jag tycker det är enklast att du bara ansluter mot din W7-burk från din Mac genom Finder.

T ex smb://ip-nummer-till-din-W7-dator/share

USB-minne?

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-06 14:40

Nätverkskabel mellan datorerna och sedan "Migration assistance"... flyttassistenten tror jag den heter på svenska

Snabbast och enklast är att se till att alla filer du vill föra över ligger i en utdelad mapp, sen ta det över nätet. Nu har ju Air ingen Ethernet-port, eller hur? Då är det kanske snabbast att köra med USB-minne/hårddisk?

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-06 14:45

Just det... det beror ju på om du köpt med en ethernet adapter...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-06 16:50

Frågan var väl hur man gjorde det enklast och det är ju utan tvekan över nätverket, om det sedan är över ethernet eller WLAN kan ju kvitta så länge man inte också kräver att det är den snabbaste lösningen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-07 10:04

Tack för era tips. Jag trodde av någon anledning inte att det gick "docka" en windows direkt till en Mac.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-07 14:21

Då du troligen vill ha över mer än foton från din Windows-datorn lägger jag också en röst för Flyttassistenten.

1
Bevaka tråden