Söker på Safarihjälp men får svar att datorn inte är ansluten till internet!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-07-06 11:40

Eftersom jag är ny användare av Mac behöver jag använda mig av "hjälpen" i Safari, nu handlade det om att radera bokmärken,
försöker gå in på "hjälp" men får veta att jag inte är ansluten utan ska göra nätverksanalys! Gör det och det är helt OK är uppkopplad, VAD gör jag för fel? Har uppgraderat till Lion nyligen då jag köpte min Mac begagnad men det kan väl inte spela roll? Någon som begriper, tacksam för alla uppslag!:)

Hur ofta händer det? Hela tiden? En gång?
Andra missöden beträffande internetuppkoppling?

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-07-06 11:43

Händer hela tiden när jag försöker med hjälp, kollar anslutningen o den ÄR ok!

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-07-06 11:47

Inga andra problem alls när det gäller uppkoppling funkar hur bra som helst,men behöver få detta att funka då jag BEHÖVER använda mig av "hjälp" eftersom jag är så "grön"!!!

  • Skribent
  • Sollentuna
  • 2012-07-06 12:24

Testa att googla efter svar istället, det ger ofta minst lika bra svar som hjälpfunktionen i programmen.

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-07-06 12:40
Ursprungligen av Vassius:

Testa att googla efter svar istället, det ger ofta minst lika bra svar som hjälpfunktionen i programmen.

Tack! Ska göra det nu!

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-07-06 12:46
Ursprungligen av Masart:

Tack! Ska göra det nu!

Hittade rätt direkt, tack än en gång! Att det va' så enkelt!!

  • Skribent
  • Sollentuna
  • 2012-07-06 13:05
Ursprungligen av Masart:

Hittade rätt direkt, tack än en gång! Att det va' så enkelt!!

Härligt! Google är din vän.

  • Medlem
  • 2012-07-06 14:22

Det var ju inte ett svar på frågan även om resultatet dög den här gången. Jag skulle vilja veta hur man gör även när internet inte är tillgängligt, alltså vad felet berodde på.

1
Bevaka tråden