Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express lyser grönt men sänder inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-05 08:52

Jag hjälpte en kompis med att rigga upp ett trådlöst nätverk igår.
Direkt bakom modemet sitter en ny Airport Extreme och sedan var tanken att två stycken Airport Express (ganska nya men av den förra modellen) skulle utvidga räckvidden. Den ena svarar och sänder medan den andra lyser grönt och syns i Airportvertyget, men den sänder uppenbarligen inte.
Jag har gjort både mjuk och hård återställning efter konstens alla regler av den - ingen skillnad.
Kan det vara så att den visar sig i nätverket men struntar i att sända?

Senast redigerat 2012-07-05 09:16
  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-05 10:26

Svarar mig själv.
Jag har funderat lite på om det kan vara för att den sitter i ett vägguttag som vetter ut mot en veranda. I samma rum som den sitter är det fullt spett, men går man ut på verandan så blir det noll, eller nästan noll. Kan det vara så att den inte sänder med undersidan, eller vad man ska säga? Väggen är inte ett murverk, det är bara trä.
Nu har jag lite svårt att testa alternativ just nu, eftersom det är flera mil till plejset där grejena finns. Men vad tror ni om att sätta i en s k apparatsladd för strömmen och lägga den på fönsterbrädan istället?

Ursprungligen av Konrad:

Svarar mig själv.
Jag har funderat lite på om det kan vara för att den sitter i ett vägguttag som vetter ut mot en veranda. I samma rum som den sitter är det fullt spett, men går man ut på verandan så blir det noll, eller nästan noll. Kan det vara så att den inte sänder med undersidan, eller vad man ska säga? Väggen är inte ett murverk, det är bara trä.
Nu har jag lite svårt att testa alternativ just nu, eftersom det är flera mil till plejset där grejena finns. Men vad tror ni om att sätta i en s k apparatsladd för strömmen och lägga den på fönsterbrädan istället?

Det är en bra idé. Eller om du stoppar den i en förlängningskabel (Biltema har en smutt en som har Europlugg i bägge ändar) så kan du vifta runt med den tills du hittar en bra plats. Har du en bärbar Mac så passar den långa kabeln till laddaren lika väl till expressen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-05 13:21

Vi ska prova med en förlängd strömsladd i kväll.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-05 17:49

Kan meddela att det inte fungerade, den är trasig helt enkelt. Trots att den syns i Airortverktyget och lyser grönt så sänder den inte.

1
Bevaka tråden