Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes eller iSubtitle luras

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-07-01 09:30

Hade en otextad handbreakkonverterad .m4v av Meet the Fockers. Nu ville dottern se den men med svensk text så jag hämtade ner det på nätet och öppnade som vanligt filen i iSubtitle, lade till texten och sparade.

Sen när hon skulle se den så fanns inte filmen i Apple TV'n längre. Jag kollar då i iTunes och där finns den inte heller, inte under Comedy där den låg tidigare och den finns inte när jag söker på namnet heller. Jag har fortfarande uppe finderfönstret med mappen där filen låg men den katalogen är tom. Söker med spotlight och terminalen men den finns inte. Den finns heller inte kvar under senaste objekt i iSubtitle. Vad har hänt? Paniken kommer krypande, vilka fler "viktiga" filer kan försvinna på detta vis?

Men se, finns, det gör den. Men nu heter filen inte Meet the Fockers.m4v längre utan den heter Familjen är värre.mp4 och ligger givetvis i en ny mapp med det namnen i Finder och så även i iTunes och i en ny kategori som heter Comedy, Romance.

Phu! Några svettiga minuter där, men vem har tänkt till här, Apple eller Bitfield eller är det .srt-filen som fixar detta?

Låter som om det är iSubtitle som hämtat svensk metadata och döpt om filen för dig. Finns det ingen inställning som hindrar det? Jag använder iFlicks och den sparar med samma filnamn som jag matar in (om den omkodar till m4v då).

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-07-01 11:38

Kan vara så, programmet har möjlighet till det men iSubtitle har inte ändrat originalfilens namn tidigare, men det var en uppdatering när jag startade programmet. Inget större problem men jag blev lite orolig där ett tag.

1
Bevaka tråden