Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbt att surfa med mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa jag har pratat med säger att det går snabbare att surfa på en mac dator jämfört med en pc.

Är detta sant? Och isåfall beror det på prestandan eller beror det på något annat?

Webbläsaren Safari är väl en anledning. Innan den kom in på arenan var det mer tvärtom.

  • Medlem
  • 2003-09-16 22:36

Jag tycker det är hugget som stucket, men Macen har en uppdatering av skärmen som känns lite stabilare och det kan påverka känslan en aning kanske.

Jaha, så det webbläsaren Safari som gör att det går snabbare att surfa på en mac.

Citat:

Skrevs ursprungligen av FileX
Jaha, så det webbläsaren Safari som gör att det går snabbare att surfa på en mac.

Mozilla är snabb med.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 07:58

Beror väldigt mycket på hur bra i ordning (nyinstallerad och kry) pezen är... (förutsätter Win på pezen)
Är båda burkarna okey så är det ganska skit samma (det är mer ISP:ns DNS som bestämmer sådant - om man inte har en egen i burken (tutorial på detta någon?)) Men är det en peze som inte är "based on NT" eller som varit med ett tag så är mac:en avsevärt rappare och trevligare...

min 2-öring - vad den nu är värd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 08:41

Som några varit inne på tidigare så beror det mycket på PC:ns kondition och konfiguration, men att rent generellt påstå att det går snabbare att surfa på en Mac är helt enkelt fel. Oavsett browser. Exempelvis sidor med Java-innehåll går exempelvis långsammare på en Mac.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Böckert
Webbläsaren Safari är väl en anledning. Innan den kom in på arenan var det mer tvärtom.

Det där är så fel. Långt före Safari kom så var Camino (tidigare Chimera) blixtrande snabbt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Mozilla är snabb med.

Och Camino är snabbast.

Det där är så fel. Långt före Safari kom så var Camino (tidigare Chimera) blixtrande snabbt.


Vad jag kan minnas den korta stund jag använde Chimera då, var att den var snabb och buggig. Men blixtrande? /nic

Men som någon här ovan uttryckte saken: men att rent generellt påstå att det går snabbare att surfa på en Mac är helt enkelt fel. Oavsett browser så har vi väl fel båda två.;) /nic

1
Bevaka tråden