Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-05-11 12:06

Marcus Ericsson i Pole inför eftermiddagens race. Hoppas bara han kommer av linjen denna gång utan att bilen tvärdör gör honom!

Ursprungligen av Dalle:

Marcus Ericsson i Pole inför eftermiddagens race. Hoppas bara han kommer av linjen denna gång utan att bilen tvärdör gör honom!

Marcus i pole och Lotus såg otroligt fina ut i sista träningen.
Strax kval!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-05-12 23:38

Kimi återigen på pallen, och med Vettel bakom sig ser det bättre ut i mästerskapet.

I den här takten kommer jag att slita ut min Kimi-tshirt innan säsongen är slut, men det känns som ett ickeproblem.

Väldigt bra kört av Alonso, Kimi och Massa.

Go Kimi!

  • Medlem
  • 2013-05-13 11:01

Kimi kommer aldrig kunna vinna ett VM i en Lotus, tyvärr. Jag hade gärna sett honom i RBR eller Ferrari. Men Ferrari känns långsökt eftersom han redan kört där. Och RBRs Vettel känns som raka motsatsen till Kimis personlighet. Dryg och ego. Han skulle ju bara få agera ersättare åt Webber och sopa banan åt Vettel. Och det tror jag inte Kimi är intresserad av.

@Dalle, du menar sopa banan med Vettel?

  • Medlem
  • 2013-05-13 14:23

Jag menar att oavsett om han kommer till RBR eller Ferrari så kommer han att bli en andreförare precis som Webber eller Massa. Alonso eller Vettel skulle aldrig acceptera konkurrens på lika vilkor.
F1 handlar mer om politik och pengar än man kan tro.

  • Medlem
  • 2013-05-25 12:25

Grosjeans facit under träningarna: Tre krascher!
Den första under torsdagens andra träning. (Såg den inte pga jobb)
Den andra en lätt touch i muren idag.
Den tredje en duktig smäll ut ur första kurvan då han knäckte hjulupphängningen både fram och bak.
Hur mycket orkar Eric Boullier backa upp Grosjean?

Och hinner Ferrari få ordning på Massas bil till kvalet? Spännande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-09 23:08

F1 från Canada på kanal 10 just nu kl. 23.00 söndag vilken avslutning på helgen Måste se den får sova igen under veckan Wrooom..

Ursprungligen av CUBEIS:

F1 från Canada på kanal 10 just nu kl. 23.00 söndag vilken avslutning på helgen Måste se den får sova igen under veckan Wrooom..

Det var bra racing, njut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-10 00:08
Ursprungligen av keptang:

Det var bra racing, njut.

Wow du hade rätt härligt race man kan bli svettig för mindre saker. Alonso vilken uppkörning. Vettel i sin egen klass.
Var tog Finland vägen ? Varvad jisses..

Backdäckens temperatur i farozonen var ledord i detta race

Psss. skulle vara kul att vara på plats i något F1 race någon gång med ett 99mac gäng, hade själv en möjlighet för något år sedan i Budapest men det blev inte tid att åka ner. Min exfru var ungersk/tyska så spenderade mycket tid i Tyskland och Ungern tidigare.

  • Medlem
  • 2013-06-22 19:10

Dansken Allan Simonsen avled efter en krasch på Le Mans 24 Hour. R.I.P Allan!

RIP Allan.

  • Medlem
  • 2013-06-22 21:27

Han satte bilen 3 dm fel på curven. Fick ett kast och körde rakt in i muren och dog.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-22 21:48

Tråkigt så små marginaler i den hastigheten ofattbart. R.I.P Allan

  • Medlem
  • 2013-06-22 21:57

Jag vill säga att det inte kommit någon officiell förklaring till olyckan än. Det jag skrev ovan var men egen analys.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-30 13:58

Dags för Silverstone nu, håller tummarna för Kimi som vanligt, men, men..

Jag kommer inte köpa några Pirelli-däck iaf.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-30 18:11

Näe, de är nog billiga nu..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-30 19:08

Ska se racet senare ikväll, vilket däck kaos det verkar ha varit

Kollade just upp min egen bil har Michelin fram och Yokohama bak snacka om värsta feta turen alltså kunde blivit en explosiv semstertur med bilen om man haft Pirelli däck runt om

Senast redigerat 2013-06-30 22:13
  • Medlem
  • 2013-06-30 22:02

Långt ifrån den PR som Pirelli vill ha. Däcken är ju konstruerade för att degradera snabbt, men de ska ju inte bokstavligen explodera.
Dessutom är det nog bara en tidsfråga innan en däckexplosion orsakar en svårare olycka. Katastrof för Pirelli!

  • Medlem
  • 2013-06-30 22:08

För övrigt kan jag meddela att jag såg loppet på min iPad i Apple Store i Täby samtidigt som jag väntade på att mitt OS X blev återställt via Recovry Mode.
Hur många har kollat F1 i en Apple-butik?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-30 22:17

Ledningen och cheferna hos Pirelli lär gråta blod ett tag framöver. Detta är sämsta bad bad bad badwill som man kan få på bästa sändningstid i värsta F1 racet med stora delar av världen bänkande framför skärmarna. Vi pratar inte trippel otur här folks utan bang, bang, bang, bang, dvs. en kvadrupel .

  • Medlem
  • 2013-06-30 22:29

Varför började publiken jubla när Vettel kraschade växellådan? Hade Hamilton legat två så kan jag förstå, men nu? Är det bara att folk börjar tröttna på Vettel och vill ha lite mer spänning i tabellen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-06-30 22:33
Ursprungligen av Dalle:

Varför började publiken jubla när Vettel kraschade växellådan? Hade Hamilton legat två så kan jag förstå, men nu? Är det bara att folk börjar tröttna på Vettel och vill ha lite mer spänning i tabellen?

Ja, jag tror det faktiskt. Sen får jag känslan av att han har relativt få fans för att vara toppförare. Det är inte ofta man ser flaggor och banderoller till Vettels ära på läktarplats, jämfört med Alonso, Kimi, Hamilton, Button etc.

Ursprungligen av Dalle:

Varför började publiken jubla när Vettel kraschade växellådan? Hade Hamilton legat två så kan jag förstå, men nu? Är det bara att folk börjar tröttna på Vettel och vill ha lite mer spänning i tabellen?

Engelsk "sportsmanship".

Webber fick betydligt mer applåder än Rosberg på podiet, endast för att Webber är australiensare.
Trots att Mercedes har sin fabrik ett stenkast från Silverstone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-30 23:35
Ursprungligen av keptang:

Engelsk "sportsmanship".

Webber fick betydligt mer applåder än Rosberg på podiet, endast för att Webber är australiensare.
Trots att Mercedes har sin fabrik ett stenkast från Silverstone.

Dessa småprydliga engelskmän blir man nånsin klok på dom Men dom har god öl måste jag tillägga

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-07-01 02:48

God öl men fasansfull mat och dessutom ett underligt betende att jubla för att ledarens motor går sönder

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-05 11:50

Tysklands GP coming up this weekend tidsträning kör väl igång redan idag fredag härligt Vad tror ni spontant om loppet efter Englands GP däckkaos ? Pirelli har jobbat skjortan av sig för att få fram säkrare däck har man läst.

Vettel är revanchsugen plattan i botten for sure. Helgens vinnare ?

Ursprungligen av cubeis:

Tysklands GP coming up this weekend tidsträning kör väl igång redan idag fredag härligt Vad tror ni spontant om loppet efter Englands GP däckkaos ? Pirelli har jobbat skjortan av sig för att få fram säkrare däck har man läst.

Vettel är revanchsugen plattan i botten for sure. Helgens vinnare ?

Ska bli otroligt intressant. Teamen kan inte "fuska" längre med cambers/däcktryck/byta sida.
Vem som vinner på det? Väldigt bra fråga.

Bevaka tråden