Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte läsa bankgiro-ikon

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2012-06-25 16:54

Jag har ett litet nystartat bokförlag. Än så länge med bara en bok. Den säljs till bokhandlare såväl i städer som på nätet. Ofta köper de än så länge bara en bok, vilket innebär flera fakturor med samma belopp.
Många betalar på bankgiro vilket förs över till mitt plusgiro.
När jag skall kolla vem som betalt så finns ingen referens. I stället skall jag klicka på en bankgiroikon.
Effekten är den att det bara blir en blank ruta och jag får med andra ord ingen information alls.
Jag använder en G4 med system 10.4.11 samt Safari.
För säkerhets skull prövade jag på min bärbara G4 som har program 10,5.8 Men det var ingen skillnad.

Klagade till plusgirot/Nordea och svaret blev att jag skall installera Quicktime, och ett program som kan läsa Tiff.
Quicktime finns ju redan i OSX, men jag startade det extra för säkerhets skull, liksom Photoshop.
Drog ikonerna till programmen, men det visade bara ikonen samt en spelruta som om det var en film.

Är det någon som har en lösning på problemet så är jag tacksam för förslag.

Ursprungligen av torin:

...skall jag klicka på en bankgiroikon...

Var sker detta att du ska klicka på ikonen? Är det i Safari när du är inloggad hos Plusgirot?

Har du provat en annan webbläsare, t.ex Firefox?

Hur ser länken/adressen ut som öppnas när du klickar på ikonen?

Senast redigerat 2012-06-25 17:40
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-25 18:46

Det vore kanske en ide att du visade lite bilder på dessa ikoner som du ser, det är inte alltid lätt att förstå verbala beskrivningar.

Ikonen med en film (ikonen samt en spelruta som om det var en film) tror jag betyder att du saknar en plugin.

1
Bevaka tråden