Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på appar för en OS X newbie

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla goa på forumet!:D

Köpte min första Macbook Pro idag och än så länge så är jag otroligt nöjd!

min fråga är till er, vilka appar är ett MÅSTE enligt er, och varför?

Dela gärna med er!

Mvh, Henrik.

Capeman; Tack så mycket, tror ja kommer trivas stenhårt med Mac och OS X och även på detta forum! man får tacka så hemskt mycket för att du tog din tid och samlade ihop länkarna!

Mvh.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-06-21 18:05

Growl - notifieringar
Cappucino - Gratis RSS-läsare som synkar med google reader, bra interface.
Adium - IM-klient för de flesta protokoll.

  • Avstängd
  • 2012-06-21 22:23

Lite svår fråga, så du får nog en hel del tips på utility program tills du spesar vad du gör/vill göra på datorn

Helt klart skall du uppgradera till Montain Lion så fort det kommer inom de närmsta veckorna .. vet inte om du tom har rätt till en kostnadsfri uppdatering eftersom maskinen är ny ? om inte annat så lär det knappt kosta något och komemr ge dig saker som Messages, Airplay m.m.

Ovan nämnda program skulle jag aldrig klara mig utan! Ladda hem och installera pronto! Reeder, Evernote och Dropbox bör kompletteras med motsvarande appar på din smartphone.

Hoppas du är nöjd med ditt Mac-köp

Little Snitch är ett bra program som håller koll på trafik ut ur datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-22 13:12

Mitt tips är att man som nybörjare i OS X INTE laddar datorn full med ett otal program som gör att datorn fungerar som det man hade innan, utan att man lägger ner lite tid först på att sätta sig in i de program som följer med. Man klarar sig rätt långt på det. Läs gärna under hjälp-menyn för varje program. Det står ganska mycket matnyttigt där.

1
Bevaka tråden