Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa "gamla" Macbook pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har möjlighet att köpa en 15.4" MBP (2.2GHZ i7, late 2011) för 14000:- ny i kartong.
Har väntat på en refresh på iMac eller Mac mini då min 13.3" 2010:a inte är riktigt med när det vankas CAD m.m.

Är det en bra deal?
Jag börjar till och med titta åt HP/Samsung i ren desperation.

Låter väl ganska hyfsat vid en första anblick iaf. Men:

Är det högupplöst skärm? Jag själv caddar lite (ArchiCad) på en Early 2011 2,3 GHz i7 quadcore med 8 GB RAM och högupplöst matt skärm och det funkar ju bra. Men att köra på standardupplösningen skulle nog inte kännas bekvämt i längden.

Ny i kartong? Är det från butik? Om privat - hur lång tid har gått av garantin?

Den nya MBP utan retina kostar knappt 18 papp i grundutförandet (2,3 GHz). Knappt 19 med högupplöst skärm (som jag personligen tycker är ett måste om man ändå skall ha en 15" "klump").

Frågan är ju då om det är värt 4000 eller så för ett bättre grafikkort, marginellt bättre CPU och en nyare "årsmodell" (värt en del om du säljer inom en rimlig tid, dvs inte om tio år när bara skrotvärdet är kvar). Om din 14000-MBP har högupplöst skärm skulle jag nog slå till. Om inte, njaa...

Är du student? Då får du studentrabatt.

Tack Johan.
Vad jag är ute efter är mer kraft och Thunderbolt (en Thunderbolt display ska köpas) . Det är egentligen en stationär maskin jag vill ha/behvöver, men jag insåg att en MBP är snabbare än de flesta imacs idag. Plus att jag vill kunna installera en SSD själv.
Jag har möjlighet att köpa till studentrabatt, men i och med att skärmen tillkommer så måste jag dra gränsen vid 14000 för datorn.
Datorn är ny i kartong från handlare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-20 11:57

ElGigantens Internetbutik har utförsäljning nu, spara 7000 kr på en 17" MacBook Pro, flera tusenlappar på andra modeller.
De saknar dock Air 13"...
Detta pga släppet av de nya modellerna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-20 12:08
Ursprungligen av kenjon:

ElGigantens Internetbutik har utförsäljning nu, spara 7000 kr på en 17" MacBook Pro, flera tusenlappar på andra modeller.
De saknar dock Air 13"...
Detta pga släppet av de nya modellerna.

Direktlänk: UTFÖRSÄLJNING AV MACBOOKS! - Elgiganten

TACK!
Vart ska jag skicka pengarna jag sparade?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-20 15:03

Köp ett tillbehör, en iPad eller godis

1
Bevaka tråden