Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dessa ölsorter bör du INTE dricka

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-06-20 19:31

Allt som serveras under benämningen "en stor stark"...

Börja INTE dricka Carnegie Porter om du gillar mörkt öl.

Efter en sådan smakar allt annat som rena vattnet.
"Guiness är sååååå tjockt" - man apskrattar åt sådana här kommentarer om vattnigt jolm....

I dagsläget kan jag bara dricka väldigt ljusa "badstrandsöl" (Fosters etc) som funkar i 35 graders värme
OCH Carnegie Porter som "findricka"...

Den berikar mitt liv, mengör mig misnöjd med all annan öl... det är komplicerat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-23 21:34

Håller med! Guiness är inget annat än beskt vatten och tomhet

Igår på självaste midsommarafton tänkte jag att jag skulle ge Guiness en sista chans. Hade den vanliga 45 cl på burk och Guiness Extra stout på flaska. Extra stout har lite mer fyllighet, den kan jag tänka mig till nöds. Den vanliga kan jag endast tänka mig riktigt väl kyld, nära nollgränsen, då den kan passa bra som sport-dricka under Göteborgsvarvet...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-06-23 21:42

Hoegaarden. Har en obehaglig smak av parfymerat tapetklister.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-24 16:10
Ursprungligen av Mija:

Hoegaarden. Har en obehaglig smak av parfymerat tapetklister.

Hur kan du säga så! Det är ju den godaste ölen de har på systemet

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-23 21:46

Colt 45 är ingen höjdare. Om ni har vägarna förbi Filippinerna så undvik Red Horse. Smakar ungefär som intorkat öl luktar.

Carlsberg Special Brew, speciellt om man dricker ett antal i snabb följd...

Jaha, smaken?!... Den minns jag inte, har inte druckit en till sedan dess och det måste ha varit runt 1990...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-24 16:14

Jag vet att många gillar Samuel Adams Boston Lager men jag tycker att den smakar tvål. Inte mumsigt alls!

Ber redan nu om ursäkt för att jag precis förstörde en öl för er men nästa gång ni dricker den så kommer ni att känna tvål-smaken.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-06-24 19:21

Många av ölen som nämns i denna tråd tycker jag kan vara mycket goda en varm sommardag tex Heineken, Sofiero, Hoegaarden... däremot så finns det ju ett riktigt bottennapp som ingen hittills har nämnt, nämligen... Pripps Blå! Vidrigare öl får man leta efter.... eller ja dom har ju lyckats göra en vidrigare... Pripps Blå 7,5%.

Annars gillar jag Imperial Stout.. bäcksvart stark, mycket smak. Älskade Guinness förut men nu smakar det som Goflorp skriver vatten. Carnegie däremot är inte någon höjdare i min gom... deras jubileumsöl på magnumbutelj däremot... mums.

Sjukt negativ och tråkig tråd. Typ ölbashar-tråden. Hade det inte varit roligare med en tråd där man tipsar folk om öl, istället för att bespotta en massa märken som andra kan gilla?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-24 21:45
Ursprungligen av PeeMaN:

Sjukt negativ och tråkig tråd. Typ ölbashar-tråden. Hade det inte varit roligare med en tråd där man tipsar folk om öl, istället för att bespotta en massa märken som andra kan gilla?

Finns redan!

http://www.99mac.se/99lounge/252339-harliga-traden-om-gott-ol.html

Se'n kan jag väl konstatera att den här tråden är väl näppeligen den enda tråden som har en negativ grundidé men med glimten i ögat!?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-24 21:50

Har för övrigt själv bl.a. låtit bli att läsa tråden "Vi som inte vill ha MBP Retina" pga den negativa rubriken.

Bevaka tråden