Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika ljudutgångar [Mac Mini]

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-06-15 22:17

Tjenare!

Har mig en mac mini som jag har kopplat in i min tv med hdmi kabel brukar köra musik ut där men det fungerar inte när jag pratar i Skype för då har jag mitt så kallade "iphone headset" i kopplat bara för att få mikrofonen. Men nu är det så att jag vill få ut ljuder från spotify i tv:n och ljudet från Skype i hörlurarna! Är detta möjligt med någon inställning eller app? Eller får jag lov att köpa en till dator bara för musiken?

  • Medlem
  • 2012-06-16 12:32

Spotify funkar väl med AirPlay? Så köp en airport express och streama ljudet till stereon och kör det övriga datorljudet via HDMI till TVn så borde det funka.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2012-06-16 13:37
Ursprungligen av Dalle:

Spotify funkar väl med AirPlay? Så köp en airport express och streama ljudet till stereon och kör det övriga datorljudet via HDMI till TVn så borde det funka.

Kräver dock att man har programvaran AirFoil installerade.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-06-17 13:15
Ursprungligen av Dalle:

Spotify funkar väl med AirPlay? Så köp en airport express och streama ljudet till stereon och kör det övriga datorljudet via HDMI till TVn så borde det funka.

Om man hade en stereo så skulle man kunna göra så ja

Ursprungligen av Erik.dv:

Ingen orsak. Ovan lösning fungerar i de flesta program där man vill styra ljudet.

I appen "Audio MIDI setup" kan man även styra lite mer saker om sin output. Den ingår som standard i systemet. Om ex output 1 ska vara högre än 2 tror jag man kan styra det där (digitalt ljud ut kan dock inte styras av systemet volym-mässigt). Man kan även där "aggregera" flera fysiska utgångar till en synkroniserad virtuell sådan.

Jo man kan göra en hel del bara att jag inte har hunnit kommit underfund med allting än haft mac i 2månader kanske, inte så inne i det än Ganska stor skillnad mellan Windows och OS x faktiskt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-16 16:10

Ställ in enligt följande:

- Systemljudet ut via HDMI
- Systemljudet in via iphone headset
- I Skype väljer du sedan iphone headset som "Speakers" under Preferences > Audio / Video

Nu kommer alla program spela upp ljud via HDMI utom Skype som går via ditt headset. Du kan även i skype välja på samma pane att "Ringing" ska ske via HDMI så du hör när någon ringen i stora högtalarna.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-06-16 22:52

Tackar, var lättare än jag trodde ganska ny inom mac (A)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-17 02:27

Ingen orsak. Ovan lösning fungerar i de flesta program där man vill styra ljudet.

I appen "Audio MIDI setup" kan man även styra lite mer saker om sin output. Den ingår som standard i systemet. Om ex output 1 ska vara högre än 2 tror jag man kan styra det där (digitalt ljud ut kan dock inte styras av systemet volym-mässigt). Man kan även där "aggregera" flera fysiska utgångar till en synkroniserad virtuell sådan.

1
Bevaka tråden