Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begränsa program till två uppstarter om dagen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2012-06-10 23:26

Likt många andra så har jag en ful vana att "slöa" (Reeder, Mail, YouruFukurou) istället för att vara produktiv. Därför undrar jag om det möjligtvis finns något program som kan begränsa t.ex. Reeder att max få starta 2 ggr per dygn?

Det finns ett par liknande program såsom Concentrate och SelfControl men problemet är att dessa är tidsbegränsade. Dels så vet jag inte när jag har tid / lust att använda programmen så att blockera kommande x timmarna är inte aktuellt. Inte heller fungerar det att sätta en tidsbegränsning per dag då det kan ta allt mellan 30 till 60 minuter att gå igenom och besvara dagens mail.

Istället vill jag få det till en vana att öppna programmen max 2 gånger per dag (t.ex. vid lunch och kväll). Troligtvis krävs det även en pausfunktion för Mail-programmet om man nu skulle tvingas skicka ett brådskande mail.

Finns det möjligtvis ett program som är i närheten av det jag söker?

En muskel värd att byggas: Självdisciplin
Finns inget program som du kan låsa ute dig själv med, om du inte raderar eventuella lösenord från din hjärna, men det tror jag inte du vill.

1
Bevaka tråden