Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få till subtitles i Plex PMS 0.9.6?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-06-09 08:25

Hej,

Vet att det kanske inte är helt rätt forum för denna fråga men jag testar ändå :">

Har kört den utmärkta medie programvaran Plex i ett drygt år med PMS på en Ubuntu maskin och sedan Mac/iPad klienter. I PMS 0.9.5 fungerade svenska srt filer skapligt när jag manuellt la dem i samma katalog som motsvarande film/serie men när jag uppdaterade till 0.9.6 märkte jag efter ett tag att de nya svenska srt jag la till inte fungerade. Engelska srt filer fungerar fortfarande bra.

Nu tänkte jag fixa det här en gång för alla så jag gjorde en komplett ominstallation av PMS 0.9.6.3 varpå inte ens de "gamla" srt filerna på svenska visas. Däremot fungerar de engelska alldeles utmärkt och hämtas automatiskt med OpenSubtitle.bundle.

Jag har sökt och läst och kontrollerat/ändrat mina inställningar så här:

  • I Media Manager har jag satt Audio: Svenska, Mode: always enabled samt Prefered subtitles in Svenska

  • Lagt till s4u och PodnapisiSubtitles i katalog Plug-ins under /home/plexanvändare. Dessa syns och är aktiverade i Media Manager.

  • Filen com.plexapp.system.xml för denna användare ser ut så här:
    <?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
    <PluginPreferences>
    <PO_RGN>10</PO_RGN>
    <DEV_MODE>false</DEV_MODE>
    <langPref1>46</langPref1>
    <langPref2>1</langPref2>
    </PluginPreferences>

Vad är det jag har missat?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-06-09 09:13

Fungerar det inte ens om du väljer filen manuellt?

Jag har aldrig haft problem med .srt filer, men hur fick du det att fungera så att engelska hämtas automatiskt?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-06-09 09:58

Jag har aldrig lyckats med att välja text fil manuellt för när jag går in där visas mappen Film på min Mac klient och inte mappen film på servern där text filerna finns.

Engelska texter hämtas automatiskt från OpenSubtitles och det fungerar väldigt bra. I Plex Media Managers web gränssnitt går jag in på Inställningar, fliken Agenter. Under Filmer - Freebase finns OpenSubtitles.org som jag har kryssat i.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-06-10 09:35

Lyckades lösa det själv genom att flytta bort alla filer från filmkatalogen, göra en refresh, sedan lägga tillbaks alla filer och köra en ny refresh. Antar att detta är det första jag borde provat när det inte fungerade.

Jag har också problem med subtitles i Plex. Men inte riktigt samma som trådskaparens.
Jag kan välja subtitles i Plex på min ipad med det blir helt distorderade testrader. All text oavsett språk blir reducerad till ett-två tecken per rad (exempelvis "Jag heter Dexter Morgan" blir "Ö&". Inga problem med texten när jag tittar lokalt på datorn via Plex Media Center.
Någon som känner till om problemet ligger i Plex Media Server eller i ipaden?
PMS plus filmfiler ligger lokalt på en Windowsburk (nyinstallerad).
Alla filmer är rippade av mig själv till *.mkv med subs i mkv-containern.
Filerna skickas till en ATV (3) via en ipad (new). Oavsett om de spelas via ipad eller atv så blir subsen trasiga, men visas.

1
Bevaka tråden