Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ fotbolls-EM med officiell app

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-06-08 10:48

Sådant här som gör att smartphones har en plats i samhället.

Citat:

Hur det kommer att gå för Sveriges del kan appen däremot inte säga.

Får leta upp relevant bläckfisk-app.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-08 11:02

En sak jag inte håller med om är att den skulle vara lättnavigerad. Det är det långt ifrån, i mitt tycke. Det hade varit bättre om den byggts upp med "bladsystem", som officiella Twitter-appen t ex.

Ursprungligen av zinned:

En sak jag inte håller med om är att den skulle vara lättnavigerad. Det är det långt ifrån, i mitt tycke. Det hade varit bättre om den byggts upp med "bladsystem", som officiella Twitter-appen t ex.

Bladsystemet är fräckt, men inte det enda sättet en en app kan vara lättnavigerad på. Jag har verkligen svårt att se att någon skulle ha problem att navigera i EM-appen. Jag hittade precis dit jag ville med några få tryck, det är ingen komplicerad djup struktur och det finns en meny tillgänglig hela tiden för att snabbt hoppa mellan sektioner. Jag hittade Sveriges lag, spelarna, grupperna mm direkt. Och bakåt-pilarna uppe till vänster innehöll kontext och inte gjorde misstaget att bara ha "Back". Små genomtänkta detaljer.

Faktum är att jag skulle tro att bladsystemet har aningen högre inlärningströskel (men desto trevligare när man lärt sig det).

Bortsett från bladsystemet, vad tycker du gör denna app svår att hitta i?

Däremot så undrar jag vad UEFA är rädd för? Maken till villkor att godkänna för en app där man bara kan följa EM på? Jag blev alldeles paff. Värre än MS och Apple och jag skulle vara medveten om riskerna med internet etc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-09 14:56

Bra app, kollade precis en intervju med Zlatan. Men lite segt att de inte uppdaterat med matchbilder från igår. Annars lättöverskådligt spelprogram i grupper och via datum, nyheter och intervjuer. 4 stjärnor

1
Bevaka tråden