Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FM sändare med handsfree (Belkin Tunebase FM)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Hopp

Sommaren är snart på G och man kommer att spendera mer tid i bilen på vägar osv.
någon som har en FM sändare med handsfree, som kan rekomendera någon speciell modell?

Jag har tittat lite på Belkins och funderar på om någon har en sådan och vet om den är något bra?

"FM-sändare och handsfree till iPhone. Drivs från 12 V-uttaget och laddar sin iPhone/iPod samtidigt. Vridbar hållare för GPS-läge."
På YT hittar man massor med filmer om olika men vissa är ju inte ens snygga och andra klumpiga och andra har dåligt ljud.

Så jag förlitar mig på mina medmänniskor här och ber om lite tips inför sommarens räddning

Hur bra blir ljudet när man skickar det till stereon i bilen?
Kan man koppla in 2st eller fler enheter med bluetooth? (inget måste men hade varit trevligt)

Säkert andra dumma frågor som jag missat att ställa som ni gärna får svara på som är relaterade till ämnet..

//KRS

Har du kollat på Plantronics K100 och/eller Jabra Cruiser II?

Vad jag hört och testat så är de bättre på handsfree, kanske framförallt för att de hamnar närmare talaren.

Vid FM-skickande så blir alltid ljudet sämre än via kabel, men det blir ändå bra (tycker jag).

FM sändare med handsfree (Belkin Tunebase FM)

Ja klart kabel är det bästa för att föra över ljud, men min bilstereo har bara cd och ingen line-in.

Hade det bara varit för handsfree funktionen
Så hade jag fixat ett headset istället, men vill gärna ha fm sändare till musik och podcasts och få ut detta i bil högt.

Vet någon om man kan koppla en docksladd till baksidan av stereon annars?

//KRS

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-07 00:41

Fm-sändare är med mina mått mätta inget bra alls.. Sladd i stereon är helt att föredra, om det går på just Din bil vet jag inte, det har lite med att göra vad du har för stereo, bil osv osv.

Jag har en Peugeot 407 och har sladd direkt i stereon. Kör förnuvarande med Belkin Aircast Bluetooth i bilen och den fungerar både som h-free och musikstreamare, helt underbart bra..

Både Plantronics K100 och/eller Jabra Cruiser II har stöd för att ta in musiken via bluetooth och sedan skicka den vidare till bilstereon via FM

FM sändare med handsfree (Belkin Tunebase FM)

Jabra cruiser 2 kollade jag på YT och blev besviken. Med tanke på det priset så borde det vara extremt bra.

Nä det blir nog att forska i om man kan trycka in en kabel på baksidan av stereon istället. För att spela musik i handfreens 1-2 pygme högtalare är inget alternativ. Då använder jag hellre ett vanligt trådat headset för musik.

Hade jag haft en line-in så hade jag inte skapat denna tråden

//krs

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

För att spela musik i handfreens 1-2 pygme högtalare är inget alternativ. Då använder jag hellre ett vanligt trådat headset för musik.

Men.. musiken stream:as ju ut till bilstereon via FM, så varför skulle du nyttja högtalaren/högtalarna i handsfree-enheten? *klura*

Hittade denna på google/amazon.
http://www.amazon.com/Blaupunkt-Connector-Connect-charge-receivers/dp/B000O71G6G
en sladd man kopplar in på baksidan av stereon (Blaupunkt Kiel cd32)

Någon som testat denna eller något liknande till sin bilstereo?

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

Hittade denna på google/amazon.
Amazon.com: Blaupunkt iPod Adapter Cable: Car Electronics
en sladd man kopplar in på baksidan av stereon (Blaupunkt Kiel cd32)

Någon som testat denna eller något liknande till sin bilstereo?

Jag har en sån här till min Blaupunkt (gammal rackare, San Remo tror jag den heter): Blaupunkt Aux-adapter 2m 897093 - Köp Aux-adaptrar på BRC.se
Vet inte hur det blir med handsfree, men popen kommer i de stora högtalarna iaf

Jag kör med Belkin tunebase FM. Har en Ford som saknar aux-ingång. Funkar godkänt men inte toppkvalité. Nu är ju själva högtalarsystemet på min bil inget att hänga i julgranen heller. Någon gång har det sprakat lite, men jag är nöjd med vad jag fick för 500 spänn.

1
Bevaka tråden