Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Omfattande uppdateringar av Macar vid WWDC

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-06-05 01:03

Håller tummarna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 05:28

Från artikeln:

Citat:

Tror du på dessa uppgifter om omfattande Mac-lansering vid WWDC?

Det känns rimligt med tanke på hur lång tid det gått sen hårdvaran för Macar uppdaterades. Det kanske är en ny strategi att uppdatera hela linjen samtidigt istället för att göra det i omgångar, eller så är det bara en tillfällighet som har att göra med Ivy Bridge.

Oh la la!

Hoppas, hoppas, hoppas... att dom släpps snart!

Jag har behov och pengar NU! Olidliga väntan...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-06-05 08:17

Alltså, "artiklar" i all ära, men är det inte lite väl mycket referat av MacRumors artiklar numera?

Ursprungligen av bollman:

Alltså, "artiklar" i all ära, men är det inte lite väl mycket referat av MacRumors artiklar numera?

För det första har jag inte refererat MacRumors, utan läst det direkt på 9to5Mac. Jag kan inte hjälp att MacRumors - likt varenda annan sajt som skriver Mac-relaterade nyheter - också tagit upp detta. Att det sen blir ett referat av 9to5Mac går liksom inte att hjälpa, jag har inga egna källor att jämföra med.

För det andra, jag har redan bett om ursäkt i förväg för att det kommer att vara rätt mycket rykten nu när det är så kort tid kvar till WWDC. Bara 9to5Mac själva släpper scoop nästan varje dag, jag har till exempel inte skrivit om alla iOS 6-rykten ännu. Det finns ett nyhetsvärde i dessa rykten, det är sådant som många på 99mac följer, speciellt inför WWDC.

För det tredje, jag har faktiskt försökt hålla nera antalet ryktesartiklar. Av mina åtta senaste "artiklar" som visas på förstasidan är bara två rykten. Trots att Apple-världen kokar av rykten just nu.

De övriga "artiklarna" är Microsofts lansering av SmartGlass, ett test av Swedbanks uppdaterade app, en rapport om att Apples förslag om nano-SIM ska bli standard, en artikel om nedläggningen av MobileMe och övergången till iCloud, en längre artikel som förklarar och analyserar sandboxing samt ett snabbtest av nya twitterklienten Quip för iPad. Jag hoppas det ska vara en varierad blandning innehåll och nyheter.

sådär då var ryktes maskinen igång på alvar ..

som Adrian själv skulle säga - "Var beredda på att bli besvikna"

Ursprungligen av gotfredsen:

sådär då var ryktes maskinen igång på alvar ..

som Adrian själv skulle säga - "Var beredda på att bli besvikna"

Att det blir nya Macar känns trots allt mera rimligt än t.ex. iPhone. Det är hög tid för nya Macar nu ändå. Om man hoppas på det rimligaste brukar man inte bli lika besviken i alla fall, men en del har en tendens att hoppas på det orimligaste ibland...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-05 11:39

Fortfarande anser jag inte det vara korrekt att framhäva att MacBook:arna skulle ligga närmst en uppdatering, de är ju de som har uppdaterats senast. Mac Pro och iMac borde ligga mil före innan MacBook:arna uppdateras.

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande anser jag inte det vara korrekt att framhäva att MacBook:arna skulle ligga närmst en uppdatering, de är ju de som har uppdaterats senast. Mac Pro och iMac borde ligga mil före innan MacBook:arna uppdateras.

Det beror väl på. De bärbara datorerna är ju de som användarna byter ut mest frekvent. Därmed kan det vara nödvändigt att mer frekvent uppdatera dessa eftersom många kanske drar sig för att för 3:e gången byta dator till en som ser exakt likadan ut.
iMac tror jag i regel får stå till de rasar hos de flesta och det kan ju ta många år. Mac Pro är ju riktiga prestandamonster som säljs för relativt stora summor pengar till användare som av naturen inte byter så ofta. Att det är hög tid för en ny Mac Pro råder det ingen tvekan om, tycker jag, men därmed är det inte sagt att Apples behov att förnya Mac Pro är mer trängande än MacBook Pro.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-05 14:49

Men, nej.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-05 16:37

Tror inte man ska dra för stora växlar av den där om den nu är sann. Kan ju vara så att det är Specen för en budget/bas-modell.
Kan mycket väl komma en hetare 13-tummare utöver den. Apple behöll ju t ex den vita plast-macbooken en tid efter att alu-macbooken hade presenterats.

Enda intressanta är att läckan inte är från 9to5Mac i alla fall. Ju närmare en release desto fler läckor brukar komma fram. Och med tanke på hur ospännande det är så antar jag att det är äkta, vem skulle orka fejka det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-05 16:36

Tycker det är lite konstigt att MBP 13 fortfarande ligger på 1280x800 när Air har högre upplösning (1440x900)på sin 13-tummare. Högre upplösning som tillägg vid beställning kanske?

Kan också vara att HiDPI är en BTO (Built To Order).

Jim Dalrymple har väl mer eller mindre bekräftat det, på sitt vanliga subtila sätt. Har iofs inte hunnit lyssna igenom det, men jag antar att hans skrockande i senaste Amplified är podcast-versionen av hans klassiska "Yep"?

Ursprungligen av Samuel K:

Jim Dalrymple har väl mer eller mindre bekräftat det, på sitt vanliga subtila sätt. Har iofs inte hunnit lyssna igenom det, men jag antar att hans skrockande i senaste Amplified är podcast-versionen av hans klassiska "Yep"?

Ja, det var så Marco Arment tolkade det också.

Om jag får gissa kommer 4 saker vara intressanta för dessa uppdateringar ...

1. Gibabit Wifi (802.11ac)
2. Ivy Bridge (MacBook Pro, iMac, MacBook Air)
3. Xeon E5 (Mac Pro)
4. USB 3.0

nyheterna per maskin

Airport Extreme
- 802.11ac

Time Capsule
- 802.11ac

Airport Express
- 802.11ac

MacBook Pro
- 802.11ac
- USB 3.0
- Större SSD
- mer ram
- Ivy Bridge

MacBook Air
- 802.11ac
- USB 3.0
- Större SSD
- mer ram
- Ivy Bridge

iMac
- 802.11ac
- USB 3.0
- Större SSD
- mer ram
- Ivy Bridge

Mac Pro
- 802.11ac
- USB 3.0
- Större SSD
- mer ram
- Thunderbolt ! (Äntligen)
- Xeon E5 (Max 16 Cores, 32 Threads)
- Max 128 GB RAM !!

Mac Pro har sett likadan ut i åtta år. Det är verkligen galet länge. Ska bli spännande att se vad de kan ha hittat på nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-07 16:42

Jag hoppas att BTO-delarna har förändrats lite också, att man t ex kan få fler alternativ att välja på vad det gäller SSD. Kanske även lite lägre priser?

1
Bevaka tråden