Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag Spotlight att sluta söka i Outlook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir galen på min Spotlight. När jag letar efter något så dyker det upp gamla indexerade träffar från Outlook. Jag vill inte se dessa, men kan inte se att man kan undanta Outlook från indexeringen. Jag har inte riktigt tid att köra om indexeringen från början heller. Dessutom har jag raderat mina datafiler som Outlook använde så sökresultaten som Spotlight kommer med är inte alls relevanta längre. Några tips? Avinstallera Outlook helt och hållet? Måste jag indexera om?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-04 12:20

Går det inte bara att undanta mappen där Outlook sparar sina filer?

Skulle man kunna hoppas, men mappen ifråga är sedan länge borttagen. Trots det får jag upp flera hundra sökträffar i Spotlight som dessutom ligger först i sökresultaten när jag söker efter något.

Edit: Det fanns visst en säkerhetskopia djupt begravd i hårddiskens katakomber. Nu är den förpassad till papperskorgen och nu börjar äntligen dessa sökträffar att iakttaga abstinens.

  • Avstängd
  • 2012-06-04 12:53
Ursprungligen av pmarriott:

Skulle man kunna hoppas, men mappen ifråga är sedan länge borttagen. Trots det får jag upp flera hundra sökträffar i Spotlight som dessutom ligger först i sökresultaten när jag söker efter något.

Edit: Det fanns visst en säkerhetskopia djupt begravd i hårddiskens katakomber. Nu är den förpassad till papperskorgen och nu börjar äntligen dessa sökträffar att iakttaga abstinens.

Du kan ju också ändra sorteringordning på hur sökresultaten ska visas

1
Bevaka tråden