Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC om två veckor - vad tror ni presenteras?

Tråden skapades och har fått 259 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min fru behöver både ny iphone och bärbar. Skulle vara soft men tror som er andra på ios 6 och mountain lion.
Personligen tycker jag att apples appar och det utrymme de får (på presentationen) är skittråkiga.
Hoppas på användarprofiler på telefonen och fleranvändarsystem på ipad. Det är dags nu.

Ge mig en ny iMac för bövelen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-28 18:48

Jag skulle bli grymt förvånad om vi inte ser nya Macar i samband med WWDC. Vad väntar annars Apple på?

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle bli grymt förvånad om vi inte ser nya Macar i samband med WWDC. Vad väntar annars Apple på?

Det är en berättigad fråga. Ivy Bridge är ute nu, så den väntan är över. Antingen WWDC eller Mountain Lion är enda rimliga sakerna kvar att vänta på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-28 19:01

IvyBridge är förvisso inte helt på marknaden förrän är det 3:e Juni men plattformen är ju lanserad - lika så Xeon E5.

Mountain Lion och / eller Retina Displays vore en mycket logisk anledning att vänta med lansering till WWDC.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-05-28 20:27

IOS och OSX, som sagt, Sen tror och hoppas jag på uppdaterade versioner av iWork/iLife med en vettig integration med iCloud, gärna.

Inga retinamacar före Mountain Lion är min gissning, och ML lär väl knappast släppas som stabil nu.

En ny MacPro annonseras - Apple lugnar ner paranojikerna :-). Det är givetvis en monstermaskin i olika monsternivåer - det roliga är att det även är ny design, en design som funkar på golvet/skrivbordet OCH i ett rack. Aluminium. FW helt borta - bara TB och FW kan man ta ut i TB'n så klart, det tar några år innan användare fasat ut alla sina FW-diskar.
Hur dom valt att lägga upp antal diskplatser etc har jag ingen susning om - jag kan inte ens gissa hur Apple tänker på den punkten...om dom menar att det är externt och TB som gäller eller om dom t.o.m. utökat antal diskplatser inne i burken. Kan inte gissa ens.

MacBook Retina - available today.
OS X Mountain Lion - available today. Free download from Mac App Store.
iOS 6 - developer preview today, release this fall.
Mac Pro EOL announcement.

Varsågod, där har ni facit. :cool::pO:-)

Oh, there's one more thing. Apple just bought Hollywood.

Ett event utan ny hårdvara?
Skulle inte tro det. Något nytt är det alltid, även om det är litet. Kan vara lite upphottade Macbookar eller air eller något liknande. Eller som Zimmerman är inne på, en ny MacPro.

Ursprungligen av PeeMaN:

Ett event utan ny hårdvara?
Skulle inte tro det. Något nytt är det alltid, även om det är litet. Kan vara lite upphottade Macbookar eller air eller något liknande. Eller som Zimmerman är inne på, en ny MacPro.

Hur många hårdvarunyheter släpptes WWDC 2011? Noll, vill jag minnas. Därmed inte sagt att de inte säger något om hårdvara denna gång, jag hoppas verkligen på lite hårdvaruporr som t.ex. helt ny linje med bärbara.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Hur många hårdvarunyheter släpptes WWDC 2011? Noll, vill jag minnas. Därmed inte sagt att de inte säger något om hårdvara denna gång, jag hoppas verkligen på lite hårdvaruporr som t.ex. helt ny linje med bärbara.

Korrekt, det var ingen ny hårdvara som lanserades då. iPhone 4 (iom Retina) lanserades på WWDC 2010.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Hur många hårdvarunyheter släpptes WWDC 2011? Noll, vill jag minnas. Därmed inte sagt att de inte säger något om hårdvara denna gång, jag hoppas verkligen på lite hårdvaruporr som t.ex. helt ny linje med bärbara.

Helt rätt. Nu när jag tänker efter känns det som WWDC2012 kan bli ganska "litet" egentligen.

Om vi utgår ifrån att det inte kommer någon ny hårdvara ser det rätt illa ut.
Det enda som är på gång (och inte är särskilt hemligt) är Mountain-Lion. Det lär inte bli något nytt ios-släpp än på ett tag, eftersom det inte finns några betor eller ens rykten om nya features och liknande på gång. Vad ska man då presentera egentligen?

Ursprungligen av PeeMaN:

Om vi utgår ifrån att det inte kommer någon ny hårdvara ser det rätt illa ut.
Det enda som är på gång (och inte är särskilt hemligt) är Mountain-Lion. Det lär inte bli något nytt ios-släpp än på ett tag, eftersom det inte finns några betor eller ens rykten om nya features och liknande på gång. Vad ska man då presentera egentligen?

Duh, iOS 6 förstås. Det är helt givet.

Ursprungligen av Adrian B:

Duh, iOS 6 förstås. Det är helt givet.

Då får man allt ha några riktigt stora features. typ iCloud-dignitet. Det blir spännande att se.

Ursprungligen av PeeMaN:

Då får man allt ha några riktigt stora features.

För annars... vadå? För att inte folk ska vara besvikna? För att inte aktien ska dyka?

Missförstå mig inte, jag hoppas förstås att iOS 6 är ett slag i magen så man tappar andan av förvåning. Men det finns inga "måsten" för Apple att denna keynote ska innehålla nyheter av en viss dignitet. WWDC är inte en presskonferens, det är en utvecklarkonferens.

Ursprungligen av Adrian B:

För annars... vadå? För att inte folk ska vara besvikna? För att inte aktien ska dyka?

Missförstå mig inte, jag hoppas förstås att iOS 6 är ett slag i magen så man tappar andan av förvåning. Men det finns inga "måsten" för Apple att denna keynote ska innehålla nyheter av en viss dignitet. WWDC är inte en presskonferens, det är en utvecklarkonferens.

Precis, för att folk inte ska bli besvikna, för att aktien inte ska falla och för att konkurrenterna inte ska knappa in. Inga konstigheter.

Ursprungligen av PeeMaN:

Precis, för att folk inte ska bli besvikna, för att aktien inte ska falla och för att konkurrenterna inte ska knappa in. Inga konstigheter.

Fast folk blir alltid besvikna, speciellt om de målar upp orimliga förväntningar. Och ibland blir det besvikna fastän de har en fantastisk produkt fram näsan, det har hänt gång på gång (iPod, iPhone, iPad, MacBook Air etc).

Vad gäller aktien så spelar det inte så stor roll heller, Apples kvartalsrapporter är vad som på allvar påverkar aktien. Se bara på "besvikelsen" som iPhone 4S var enligt alla möjliga kommentatorer. Och sen hur extremt väl de sålde.

Men jag hoppas ändå iOS 6 är spännande för min egen skull.

  • Avstängd
  • 2012-05-29 08:34

Troligt:
-iOS 6
-MLion
-Uppdateringar av iWork & iLife för iCloud etc
-iCloud utökningar/förbättringar

Hoppas på:
-iCloud med "iDisk" och "Gallery"
-Mac Pro m.fl.
-Övrig hårdvara

Vore kul:
-aTV (en TV alltså)

One more thing:
-Nått helt nytt och oväntat

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-29 09:21

iOS 6 som måste vara nått annorlunda.. Lite wow känsla vore fint..
iPhone 5 eller "the new iPhone" osv.. Större skärm tack..

Galaxy S3 lockar annars..

Har ingen anledning att tro att Aperture X skulle komma, men det hade varit najs.

Förhoppningar om nya versionen har jag brutit ut till en egen tråd här: Aperture X nya kläder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-29 16:15

Tror faktiskt på nya bärbara (och ev. ny iMac). såklart lite iOS 6 men tror att dom planerar att alla nya datorer ska börja säljas i samband med M.Lion i sommar (sommar i detta fallet tror jag är runt 25e juli). iPhone kommer i höst.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-29 21:11

Fast de "viktigaste" utvecklarna brukar väl få reda på sånt i förhand?
Så de kan ha saker att dema.

Ursprungligen av zappee:

Fast de "viktigaste" utvecklarna brukar väl få reda på sånt i förhand?
Så de kan ha saker att dema.

En liten handfull brukar väljas ut för detta, ja. Men det är väldigt få.

  • Medlem
  • 2012-05-29 23:20
Ursprungligen av zappee:

Fast de "viktigaste" utvecklarna brukar väl få reda på sånt i förhand?
Så de kan ha saker att dema.

På sin höjd fem pers i lastrummet på en omärkt chevabuss ett par dagar i förväg.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-30 08:21

Mer FB och Siri i iOS6

When asked about Apple's relationship with Facebook, Cook suggests that there will be news in the near future:

For us, we want to provide customers simple and elegant ways to do the things they want to do. Facebook has hundreds of millions of customers. So, anyone that has an iPhone or iPad, we want them to have the best experience with Facebook on those platforms. So stay tuned.

Next, when questioned about Siri, Cook reports that customers love the voice assistant feature on the iPhone 4S, and that its one of the most popular features on the device. He goes on to report that they have a lot more coming:

But, there's more that it can do. We have a lot of people working on this. You'll be really pleased with the things you'll see over the coming months. The breadth that you're talking about -- we've got some cool ideas about what Siri can do. We have a lot going on on this.
Cook goes on to say that he thinks they'll be "really happy" with where it's going.

som jag skrivit tidigare .. stöd för Siri i tredje-parts appar

Kombinera detta rykte från BGR med Grubers spekulationer kring schemat för WWDC och jag tror vi har något stort på spåren, appar i våra tv-apparater. Läs mer här: http://www.99.se/artiklar/2834-rykte-apple-ska-visa-operativsystem-itv-vid-wwdc.html

Ursprungligen av Adrian B:

Kombinera detta rykte från BGR med Grubers spekulationer kring schemat för WWDC och jag tror vi har något stort på spåren, appar i våra tv-apparater. Läs mer här: http://www.99.se/artiklar/2834-rykte-apple-ska-visa-operativsystem-itv-vid-wwdc.html

Well, där var jag ute och cyklade på svag is eller hur man nu säger det. Men jag hade i all fall rätt om iPhone

Bevaka tråden