Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som har telenor som mobilt bredband, hur fungerar det för er?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla
Då har Telenor släppt sitt nya Maxi mobila bredband som innebär 100GB data i upp till 30 mbit/s för 249 Kr i månaden. Tänkte höra mer er som har telenor och
kanske redan köpt Maxi abonnemang hur det fungerar och era upplevelser av telenor som mobilt bredbandsleverantör! Vilka abonnemang har ni och vilken hastighet får ni?

Oavsett leverantör så sitter det i den täckning de erbjuder på plats X. Att fråga vad användare tycker om en leverantör kan därav variera stort beroende på vad leverantören kan erbjuda just dessa användare på den/de platser de använder det mest frekvent.

Om du är intresserad av att skaffa ett mobilt bredband via någon av operatörerna, kolla upp vad du kan få via deras täckningskarta, välj den som kan erbjuda lämplig hastighet till lämpligt pris, stäm sedan av med operatören.

Visst, dock tror jag att andras upplevelse av Telenor kan ge en hint hur operatören är. Självklar kommer jag att bilda en egen uppfattning av hur Telenor är som operatör.

Är det ingen här på 99Mac som har Telenor som leverantör av mobilt bredband?

Har haft Telenor som leverantör, funkar utmärkt, stabilt (vilket är det viktigaste för mig). Inte det snabbaste.

Men jag var helt klart nöjd med det.

Ursprungligen av keptang:

Har haft Telenor som leverantör, funkar utmärkt, stabilt (vilket är det viktigaste för mig). Inte det snabbaste.

Men jag var helt klart nöjd med det.

Har haft, bytte du leverantör och varför?

Min arbetsgivare bytte leverantör. Så bara därför.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-27 10:28

Du menar alltså 4G Maxi 5-30Mbit/s, surfpott 15GB/mån 199kr + fri surf á 50kr?

Har Telenor i mobilen som modem då och då. Snittar på 7GB ner per månad och har inte märkt av några begränsningar, får oftast lite högre nerhastighet och lägre upphastighet än utlovat.

Men gå in på Bredbandskollen, eller allra bäst i appen för där kan du se fördröjning etc i täckningskartan.
Tänk på att täckning kan förändras med tiden. Ett år sedan upplevde jag Telenor som långsamma på flera av de platser jag besöker frekvent, men idag är det bättre.

Jag menar Telenor 4G Maxi 5-30 mbit/s med fri surf i Max hastighet upp till 100 GB data för 249 kr.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-05-29 21:48

Ni som har telenor som mobilt bredband, hur fungerar det för er?

Se upp med de nya abonnemangen, internetdelning till datorn är en tilläggstjänst.

Ursprungligen av Json_81:

Se upp med de nya abonnemangen, internetdelning till datorn är en tilläggstjänst.

Tror inte det gäller Telenors Maxi och Premium med fri surf för du kan få en router till för att dela ut din internet access.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-05-30 12:12

Ja, fel av mig, läste inte ordentligt.
Det jag skrev gäller för mobilabbonemangen, inte för mobilt bredbands abbonemang.

1
Bevaka tråden