Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre frågor ett inlägg. Ljudproblem och sorteringsproblem.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-23 20:43

Ljudproblem.

Så fort jag byter ingång på min förstärkare vill inte stereoljud fungera längre. Kör jag digitalt flerkanaligt fungerar det endast en omboot hjälper. Kör senaste snow leopard (10.6.8).

Sorteringsproblem 1.

Hur gör man när man vill ha med en siffra i sorteringen utav filmerna. Tex Beck som har väldigt många filmer men man vill hålla koll på att man ser dom i ordning. Kan man själv gå in och editera och sätta en siffra på titeln? Eller finns det något smartare sätt?

Sorteringsproblem 2.

Om en film är uppdelad på två filer går det att slå ihop dom på något sätt i plex? Så att jag slipper visa båda filerna i mitt bibliotek då det är samma film.

Ursprungligen av jawa:

Ljudproblem.

Så fort jag byter ingång på min förstärkare vill inte stereoljud fungera längre. Kör jag digitalt flerkanaligt fungerar det endast en omboot hjälper. Kör senaste snow leopard (10.6.8).

Sorteringsproblem 1.

Hur gör man när man vill ha med en siffra i sorteringen utav filmerna. Tex Beck som har väldigt många filmer men man vill hålla koll på att man ser dom i ordning. Kan man själv gå in och editera och sätta en siffra på titeln? Eller finns det något smartare sätt?

Sorteringsproblem 2.

Om en film är uppdelad på två filer går det att slå ihop dom på något sätt i plex? Så att jag slipper visa båda filerna i mitt bibliotek då det är samma film.

Ljudproblemet: Kan inte på rak arm säga vad problemet är. Vad kör du för version av Plex? Har du testat andra versioner?

Sort 1: Gå in i PMS, gå in i din film-sektion och markera filmen. Högerklicka och välj "Edit metadata". Där kan du ändra namnet på filmen ifall du vill.

Sort 2: Om du skapat en filmsektion så görs det automatiskt. Låter som du inte skapat en filmsektion som hämtar metadata från webben. Markera din filmsektion i PMS, klicka på "Edit Section" och kolla vad du valt under "Media Scanner" och "Primary Metadata Agent". Den förstnämnda bör vara "Plex Movie Scanner" och den andra "Freebase".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-24 12:50

Ljud:

Har kört plex sedan version de började med version 9 och det har alltid varit samma fel.
Min mac är kopplad till en yamaha förstärkare som i sin tur är kopplad till min tv. Ändrar jag hdmi input på min stärkare och t.e.x spelar ps3 ett tag och sedan kopplar tillbaka till min mac mini. Så funkar inte stereoljudet men det går alltså bra med dts och d.d ljud. Det är nog ingen plex fråga iofs men har du några tips så tar jag tacksamt emot dom.

Sort1: Att det var så enkelt.

Sort 2: Filmsektionen är igång och den scannar som den ska. Har endast 2 filer som krånglar.The Devil1.mkv och The Devil2.mkv är alltså samma film där 2 är andra halvan. Devil1 är hittad korrekt och sorterad under d men den andra är sorterad som en okänd film som heter The Devil och sorterad under t.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-24 14:40
Ursprungligen av jawa:

Sort 2: Filmsektionen är igång och den scannar som den ska. Har endast 2 filer som krånglar.The Devil1.mkv och The Devil2.mkv är alltså samma film där 2 är andra halvan. Devil1 är hittad korrekt och sorterad under d men den andra är sorterad som en okänd film som heter The Devil och sorterad under t.

Döp om filerna till "The Devil Disc1.mkv" och "The Devil Disc2.mkv" så fungerar det automagiskt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-24 21:58

Lysande! Tack.

1
Bevaka tråden