Köpa Applecare för iPad hos företag som inte är Appleåterförsälare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-05-19 05:40

Jag har sett att Webhallen säljer Apple care för iPad billigare än hos Appleåterförsäljare.

Det har talats om möjligheten att köpa Apple care genom Ebay i tidigare tråd här.

Frågan är hur det är att köpa Apple care hos Webhallen? Kommer man få något problem eller kommer det att fungera bra?

Jag talade med säljare hos Webhallen men enligt deras uppfattning skulle det inte vara något problem att köpa Apple care från dem som inte är auktoriserade Appleåterförsäljare.

• Medlem
  • 2012-05-21 20:09

Är det verkligen ingen av alla duktiga och kunniga personer här som kan svara på detta?

Enklast och säkrast är väl att fråga Apple om detta?

Du skall akta dig för att köpa AC på t ex ebay.
Blåsningsrisken är enorm, du köper en siffer/bokstavskod som diu sedan regar hos Apple.

Apple hade så mkt problem med detta och förfalskningar att de numera enbart godkänner de som är köpta av apple direkt.
Köper du med andra ord en AC på eBay skall det vara en originalkartong inblandad.

Applecare är en produkt, med ett produktnummer och återförsäljare tillåts förmodligen göra sig en hacka
på detta. Säg att Apple tar 1000:- för den och kanske rekommenderar ett kundpris på 1800:-.
Då finns det ju alltid nån "smarting" som har lite lägre omkostnader och vill sälja lite billigare, så
hen tar 1400:- istället.... sedan är ju priskriget igång....

Från Webhallen är det såklart ok.
från eBay, nej, där skulle jag inte köpa det..

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-05-22 11:06

Jag har köpt ett par från eBay och det har inte varit några problem!

Ursprungligen av peanjo:

Jag har köpt ett par från eBay och det har inte varit några problem!

Naturligtvis, tusentals människor har gjort det och det fungerar bra. Tusentals människor handlar via Blocket/Tradera också och det fungerar fint.
några blir blåsta.

När det gäller just AC via eBay så har det varit ganska utbrett med scams där.

ebay applecare fraud - Google Search

• Avstängd
  • 2012-05-22 13:21
Ursprungligen av keptang:

Naturligtvis, tusentals människor har gjort det och det fungerar bra. Tusentals människor handlar via Blocket/Tradera också och det fungerar fint.
några blir blåsta.

När det gäller just AC via eBay så har det varit ganska utbrett med scams där.

ebay applecare fraud - Google Search

Oavsett var och vad man köper på dessa aktions-sighter så gäller sunt förnuft, allt för billigt blir ofta inget för pengarna, så kolla om säljaren har fått överlag gott omdöme, inte är ny och att det denne sålt annat i prisklassen/typen, och inte bara typ 500 1 dollars grejor.

• Medlem
  • 2012-05-23 04:05

Tack för alla svar.

Nu gäller denna fråga inte köp från Ebay utan att köpa från det Svenska företaget Webhallen.

I tråden om att köpa från Ebay uppfattade jag det som att man kunde bli tvungen att visa kvitto på att Applecare var köpt från Appleåterförsäjare. Men det kanske inte gäller här.

1
Bevaka tråden