Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att skapa en signatur i Mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-16 15:14

Hej,
Jag har ett problem som jag försökt lösa på två sätt. Jag försöker skapa en snygg signatur att lägga in i Mail men får det inte att fungera.

1. Jag gjorde ett visitkort i indesign och exporterade först som interaktiv pdf och sen som pdf till tryck i tron att webbadress och mailadress skulle bli klickbara när jag lade in "kortet" i signaturverktyget. Det blev de inte. Varför? Vad göra?

2. Jag gjorde en logotype i eps-format och lade in i signaturverkyget och till adressen "för hand". Då funkar interaktiviteten och det ser bra ut innan jag skickar brev men mottagaren ser logon under adressen. Vad händer? Vad göra?

Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Hälningar Terrie

Senast redigerat 2012-05-16 16:08

1. Det går inte att göra klickbara pdfer som ska synas i ett mail.
2. Gör om logon till jpg så kommer den (förmodligen) att synas som du tänker dig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-16 16:11

Funkar!!

Tack så jättemycket för hjälpen!

De nada.

  • Medlem
  • 2012-05-17 12:33

Och undvik EPS i allmänhet.

Oj! Varför säger du så? Det är väl en sak att formatet näst intill blivit utrotat men för logotyper är det ju fortfarande det allena rådande för tryckfiler. Eller?

  • Medlem
  • 2012-05-18 12:57

Jag skulle nog säga att pdf är bättre för vektorgrafik i alla situationer. En del av detta baseras på egna sura erfarenheter, men googla på "Richard Rönnbäck eps problem site:99.se" så får du en hint om varför. Jag jobbar inte direkt mot tryckerier, men jag har svårt att tro att de föredrar eps framför pdf idag.
Richard har skrivit ett långt inlägg om varför man ska undvika eps här, men jag hittar det inte nu.
Vi (Sydsvenskan) håller faktiskt i dagarna på att rensa bort de sista resterna av eps iom att vi konverterar vårt eps-arkiv till pdf, med stor hjälp av nämnde Richard.

1
Bevaka tråden