Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer startar inte efter att ha spelats en gång

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

När jag stoppar en film i Plex appen så kan jag inte starta den igen.
Oavsett om jag väljer att starta filmen från början eller återuppta den från den tidigare punkten.

Installerat om appen och pms men ingen skillnad.

Tacksam för hjälp.

Senast redigerat 2012-05-15 10:59

Du lämnar nästan ingen information alls. Jag kan ingenting om Plex, men om någon ska kunna svara på frågan så bör du väl åtminstone berätta saker som:
- version av Plex?
- version av OS X?
- uppstod problemet plötsligt, (t.ex i samband med någon uppdatering), eller har det alltid varit så?
- datormodell, minnesmängd m.m., kanske också kan vara relevant?

Ios 5.1.1 på iphone/ipad
Win 7 på pc' n med pms installerad.
Har haft problemet från start. Installerade plex för en vecka sedan.
Kan alltså inte pausa/stoppa en film och återgå till den. Kan tyvärr inte beskriva utförligare.
Plex server 0.9.6.1

Datorn räcker till gott och väl.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-15 12:47

Vad händer då? Får du ett felmeddelande, en snurrande ikon...? Kan du spela andra filmer? Om det går, kan du sedan spela den första igen?

Ursprungligen av kenjon:

Vad händer då? Får du ett felmeddelande, en snurrande ikon...? Kan du spela andra filmer? Om det går, kan du sedan spela den första igen?

När filmen skall startas så står den och "läser in". Tuggar i all oändlighet.
Ja filmer som jag inte startat innan kan jag se. Har jag påbörjat en film och stängt av den så kan jag inte komma tillbaka.

Ursprungligen av numberseven:

När filmen skall startas så står den och "läser in". Tuggar i all oändlighet.
Ja filmer som jag inte startat innan kan jag se. Har jag påbörjat en film och stängt av den så kan jag inte komma tillbaka.

Så det gäller alltså alla filmer. Hmm. Kan du testa nedgradera PMS-versionen? En i taget tills du hittar en som funkar. Det är nog enklaste sättet att förstå när buggen blivit introducerad: Downloads - Plex

Jag förutsätter att det är PMS som strular. Det finns förstås en chans att det är iOS-appen, men jag tvivlar.

0.9.5.0 fungerar som den skall för mig. Tusen tack för hjälpen Daniel!

Ursprungligen av numberseven:

0.9.5.0 fungerar som den skall för mig. Tusen tack för hjälpen Daniel!

Du är välkommen, men jag skulle rekommendera att du fortsätter med felsökningen här... för jag gissar att du inte vill använda 0.9.5.0 resten av livet
Om du provat uppgradera en version i taget, och berättar vilken version som är den sista som fungerar, så ska jag be utvecklarna att söka reda på buggen.

1
Bevaka tråden